Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla, Wordpress, eller...?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge Åge(r)

Jeg har af min webmand fået foreslået, at jeg skal få lavet mit tekstforfatter website i CMS, så jeg fremover selv kan opdatere, når der skal nyt arbejde og nye referencer ind. Det lyder meget fornuftigt, synes jeg - ikke mindst fordi jeg er ved at udvikle en idé til et helt andet website (med engelskssprogede musikanmeldelser), hvor det vil være altafgørende, at jeg selv kan lægge nye anmeldelser ind regelmæssigt.

Nu er det sådan, at jeg skal være den første til at indrømme, at hvis det skal kunne lade sig gøre for en som mig med min indsigt i den slags, for nu ikke at nævne min tålmodighed, så skal det f***** være et noget nær idiotsikret CMS.

Jeg har nu ladet mig fortælle, at Joomla skulle være ret ideelt i den henseende - at hvor andre CMS'er kræver, at man skal sidde og kunne styre diverse koder, så er Joomla lige til at gå til, når først man har brugt lidt tid på at lege lidt med det for at finde ud af, hvor mange opstillings-muligheder, der rent faktisk er? Er det korrekt?

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:21

Hej Thomas.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har de store erfaringer med Joomla, Men hvad jeg nået at snuse til ved Joomla er at det er en tak mere advanceret end Wordpress..

Efter min mening er Wordpress det ultimative Simpleste CMS/Blog system til mindre virksomheder. du har de funktioner du skal bruge og ikke alt muligt advanceret.

Wordpress fåes på Dansk og du kan få et hav af plugins til dine forskellige behov, gratis og betalende..

Jeg vil da gerne smide en Wordpress op til dig så du kan prøve det hvis du vil prøve det selv?

skriv en Pm så fixer jeg det :)

Per Jespersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:27

Hvis du ikke har planer om at dit website skal være ret stort og mest bare bestå af en række tekster, som bliver smidt i kategorier mm, som du så kan vise på forskellige sider.... Så vælg wordpress.

Det er det nemmeste at gå til og jeg tror bestemt det kan dække dine behov.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:20

Hej Jesper,

Tak for dit svar. Jeg tror jeg vil prøve at lege lidt med både Wordpress og Joomla - nok dét, der skal til, før jeg bliver helt klog på, hvilken en af dem, der er den mest rigtige til mine projekter. Jeg ved, at min bror sidder med Wordpress, så jeg trækker bare på ham. Men tak for tilbudet. Smile

Hilsen

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 13:27

Hej TT :)

Jeg synes også helt klart Joomla. Det er let at gå til, og du kan "forme" siden som du vil.

Smid mig en pb, og jeg skal gerne sætte det op for dig gratis.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:32

Hej Rasmus,

Også tak til dig for dit svar.

Mit site Soundspectre.com vil bestå af en lang række udvalgte kunstnere, hvor man vil kunne læse deres biografier og anmeldelser af udvalgte udgivelser i deres discografier. Derudover vil der under hver anmeldelse vises lignende anbefalelsesværdige udgivelser, både af samme kunstner og helt andre kunstnere. Ligesom at man vil kunne klikke ind på nogen sider, hvor der vil være oversigter over henholdsvis alle de udvalgte kunstere og alle de udvalgte cd'er/albums.

På forsiden vil der være en lang række cd/album covers, som vil rotere lidt rundt og udskiftes med andre, så der hele tiden sker noget nyt. Der vil desuden være en "rubrik" med "Album of the Week", samt en menu, der hedder "Quotes", hvor man vil kunne læse interessante udtalelser fra de forskellige kunstnere/musikere.

Det er lidt svært for mig at vurdere, hvilken af dem - Joomla eller Wordpress - der bedst vil dække mine behov, men der er nok ikke andet for end bare at kaste sig ud i dem begge og få afprøvet dem.

Hilsen

Thomas

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:40

Hej "AllTurkey",

Ja, uden at jeg på nogen måde kan sige det med sikkerhed, så hælder jeg nok også mest til Joomla baseret på, hvad jeg har hørt om det - rent faktisk fra en af mine egne kunder, som har tilbudt at sætte sig ned med mig og sætte mig ind i det. Han er meget begejstret for det, fordi han synes, at det giver rigtig mange forskellige muligheder. Men mange tak for dit tilbud. Yes

Hilsen

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:54

Du har nogle flere muligheder med Joomla og på en lidt anden måde -  til gengæld er WP meget tilgængeligt lige ud af "kassen.

Men jeg hælder (naturligivs) nok også mest til Joomla Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 22:51

Ud fra det du har tilføjet omkring dine ønsker til dit website, så ville jeg vælge Joomla. 

Men jeg er - ganske som Ronni - nok også en smule farvet af at være "joomla fanboy". Hvoromalting er, så kan Joomla 100% opfylde de krav, du på nuværende tidspunkt stiller til din hjemmeside.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:03

Jeg ville vælge wordpress selv jeg kan finde udad det lave undersider mv.. joomla , var en tand mere kompliceret så vidst du bare skal lave en præsentabelt hjemmeside , der ikke skal kunne vilde , som jeg forstå du ikke kræver er det lettest sikkert også det bedste , som jeg mener er wordpress Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)