Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan min side være fundet af google uden at være indexeret?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Som overskriften lyder, kan min side være fundet af google, uden at være indexeret?

Når jeg laver en test med: site:billigemobiler.nu vises min side, men når jeg søger på bilige mobiler kan den ikke findes på de først 14 sider (gad ikke kigge længere tilbage)

Håber nogen kan besvare dette.

mikkel

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:41

Hej Mikkel,

Din side er fundet og indekseret. Den er bare ikke vurderet højere end en plads på ca. 150-160. pladsen, når jeg tjekker.

(Tip, sæt Google til at vise 100 resultater ad gangen, hvis du skal på jagt langt nede i søgeresultaterne).

Du skal have noget mere tekst på din forside - og så skal du selvfølgelig have flere links.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:41

Den er indexeret, men er jo rimelig ny og vil derfor hoppe ud og ind og frem og tilbage indtil google har fundet den rette placering.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hoppe ud og ind og frem og tilbage? Nicolaj, hvor har du lært om SEO optimering henne?

Mikkel, ja din side kan være kendt af Google uden at være hverken indexeret eller den kan have en rigtig dårlig placering. Hvis den har det kan det skyldes to ting. Den ene er, at du er underlagt en straf for ikke at have overholdt Google's retningslinjer. Den anden og mere sandsynlige i dit tilfælde er, at du ikke har brugt meget tid på at søgemaskineoptimere din side. Prøv at finde noget artikler om søgemaskineoptimering eller "SEO". Der findes et hav af artikler på Google. Jeg kan allerede nævne de første mange punkter, der er galt med din hjemmeside i forhold til SEO. Så kig lidt på nogle SEO artikler, og så skulle du gerne rate højere med tiden.

Mvh Jonas

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:06
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Agertoft:

Hoppe ud og ind og frem og tilbage? Nicolaj, hvor har du lært om SEO optimering henne?

Hej Jonas

Jeg har aldrig lært søgemaskineoptimering og har endnu ikke læst nogle SEO bøger, men der er et par stykker som jeg helt sikkert skal læse i 2010. Jeg har lyttet til gode råd her på Amino og blandt andet derfor er jeg højt placeret på nogle for mig vigtige søgeord.

Er du uenig i at en ny side skal finde sit korrekte leje?

/Nicolaj

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Nicolaj,

Ja, det har jeg godtnok aldrig hørt om. Og jeg har studeret SEO en hel del. Selvfølgelig kan ens placering svinge, men det er ikke sådan at den svinger op og ned så længe siden er ny. Google benytter en avanceret algoritme til at placere websites placering, og det er jo ikke sådan, at den fra dag til dag giver et helt nyt resultat.

I Mikkels tilfælde er det dårlige resultat ganske enkelt fordi siden ikke er søgemaskineoptimeret. For eksempel kan der nævnes manglende keywords-metatags (selvom ikke alle søgemaskiner bruger disse), der mangler beskrivende title-tags på de interne links. Og hvad vigtigst er, at hvis der skal bygges troværdighed op i Google øjemed, så bør der stå meget mere tekst på siden omkring billige mobiler end der gør nu. Google kigger siden igennem og vurderer hvor relevant teksten på siden er i forhold til det, som man gerne vil findes på, og så er det klart, at når der ikke er gjort meget ud af at skrive om "billige mobiler" så får man heller ikke meget spalteplads. Derudover er jeg ret sikker på, at den spam af h2-tags ikke har en positiv effekt på søgeresultatet - tværtimod...

Mvh Jonas

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 03:37

jeg er af samme skole som Nikolaj og bakker 100% op om hans påstand...

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:40

Jonas Agertoft:

Ja, det har jeg godtnok aldrig hørt om. Og jeg har studeret SEO en hel del. Selvfølgelig kan ens placering svinge, men det er ikke sådan at den svinger op og ned så længe siden er ny. Google benytter en avanceret algoritme til at placere websites placering, og det er jo ikke sådan, at den fra dag til dag giver et helt nyt resultat.

Hmm hvis du har læst SEO, og vi andre der kun "forretningstosser" kan se fysisk at tingene forholder sig sådan, så er det jo skræmmende.

På ordet Mont Blanc Solbriller har vi svinget mellem top 10 (side 1) og top 150 (side 1-15) i 3 uger, før vi fik den endelige placering... Det er helt normalt var svaret fra de kloge SEO mænd herinde, og nu påstår du det er forkert?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas: Du skal studere noget mere SEO så. Det er nærmest normen, at en ny eller nyere hjemmeside fluktuerer ganske meget i en rum tid, inden den finder sin placering. Dette skyldes mange ting - bl.a. divergenser mellem de enkelte datacentre, der besvarer din søgning på Google.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:09

Jonas Agertoft:

Hej Nicolaj,

I Mikkels tilfælde er det dårlige resultat ganske enkelt fordi siden ikke er søgemaskineoptimeret. For eksempel kan der nævnes manglende keywords-metatags (selvom ikke alle søgemaskiner bruger disse), der mangler beskrivende title-tags på de interne links. Og hvad vigtigst er, at hvis der skal bygges troværdighed op i Google øjemed, så bør der stå meget mere tekst på siden omkring billige mobiler end der gør nu. Google kigger siden igennem og vurderer hvor relevant teksten på siden er i forhold til det, som man gerne vil findes på, og så er det klart, at når der ikke er gjort meget ud af at skrive om "billige mobiler" så får man heller ikke meget spalteplads. Derudover er jeg ret sikker på, at den spam af h2-tags ikke har en positiv effekt på søgeresultatet - tværtimod...

Mvh Jonas

Hej Jonas,

Velkommen til Amino forresten Big Smile

Jeg kan oplyse dig at jeg er placeret som nummer 2, hvis du googler billige mobiler, så jeg er en af dem Mikkel jagter. Jeg har haft den placering et stykke tid og det er uden ret meget tekst på min side. Jeg har besluttet mig for at købe både DeMib og Thomas´ bog i det nye år, så kan det være at jeg kan rykke den sidste tak frem Wink

Jeg håber lidt på at der kommer et januarudsalg hos de 2 herrer Stick out tongue

Bedste hilsner,

Nicolaj

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)