Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan og hvorledes med Adobe Photoshop i forb. med licenser.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har en stor interesse i webdesign og har et ønske om at tjene penge på det. Hvilken form for licens skal jeg have for at jeg må tjene penge på det? (Som freelancer altså).

Så vidt jeg har forstået kan jeg nemlig ikke nøjes med en Adobe Photoshop CS4 Standard eller hvad den hedder. Min kammerat siger jeg skal ud og betale omkring 50.000 kr. bare for photoshop hvis jeg vil tjene penge på det, og det synes jeg lyder helt hen i vejret.

Har siddet og gennemtæsket adobe.com i over 3 timer og kunne ikke finde noget, så ville være fedt hvis der var en der kunne svarer præcist på det herinde.

Og nej GIMP er ikke en mulighed for mig.

Fyldestgørende svar vil være meget værdsat. - Tak på forhånd.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 00:03

Adobe Photoshop CS4 kan i en fuld version købes fra 7.912,50 DKK. Se f.eks på Adobes egen hjemmeside.

Mon ikke det er en studieversion, hvor du sparer op til 80%, som du ikke må bruge til kommerciel brug?

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Nov 09
Skrevet kl. 00:25

Ja men mit spørgsmål hælder også mere over i om det er en endnu dyrere udgave jeg skal ud og have... Den du snakker om der er jo standard udgaven :)..

Min kammerat begrundede det med at den danske stat kræver at virksomheder(/freelancere) har enterprise udgaver af software. Kan det virkelgi passe?

Det der med studieudgaven forstår jeg ikke lige, den eneste pris jeg nævner er halvtredstusinde ;)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 01:06

Hej

Jeg kender ikke noget til, hvorfor du ikke må tjene penge på dit grafik. Det siger Adobe ikke.

For ca. 1 år siden købte jeg PS CS4 Extended med brugerlicens på UK.
Skal du bruge programmet på flere computerer kan du ikke "nøjes" med en std. licens.

Du skal ikke op og give 50k for cs4 Extended udgaven.
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=300398&SamleMenuID=13&gruppe=5067&Extended=0&SiteID=1&Show_description=1&serie=&producent=AdobeSystems&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Nov 09
Skrevet kl. 09:50

Okay takker :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 12:06

Michael René:

Ja men mit spørgsmål hælder også mere over i om det er en endnu dyrere udgave jeg skal ud og have... Den du snakker om der er jo standard udgaven :)..

Jeg skriver fra 7.912,50 DKK. Hvis du klikker på mit link, vil du også finde en pris på CS4 extended.

Michael René:

Min kammerat begrundede det med at den danske stat kræver at virksomheder(/freelancere) har enterprise udgaver af software. Kan det virkelgi passe?

Det har intet på sig.

Michael René:

Det der med studieudgaven forstår jeg ikke lige, den eneste pris jeg nævner er halvtredstusinde ;)

Studieudgaven er til studerende. Se f.eks. her.

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Nov 09
Skrevet kl. 10:49

Kan bare ikke lige se hvor den med studielicens kommer ind henne, da jeg nævner standard og en der angiveligt skulle koste 50.000 ? :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 11:06

Nej, hvis du ikke er studerende, er en studieversion selvfølgelig ikke relevant.

Beklager, at jeg nævnte denne mulighed for dig... Huh?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:34

Du skal bare ha Photoshop Extended (som er den "store" udgave) og den koster omkring de 7-8000 og du må tjene alle de penge på det, du kan...

50.000 må være hvis æsken skal prydes med rubiner...

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 11:11

Hej Michael

Det korte svar:
Der er intet krav om specielle licenser til Photoshop selv om du vil tjene penge på dit arbejde.

Det lidt længere:
Hvis du som virksomhed ønsker at arbejde med Photoshop og lave forretning derpå, skal du selvfølgelig købe dine licenser.
Der nævnes forskellige versioner og forskellige priser, men de eneste restriktioner der er, er at du køber en "normal" licens og ikke en studielicens.
Det står dig frit for om du mener du har brug for Extendet version eller ej. Det er alså ikke et krav at du køber den udvidet version.
Du kan vælge at købe en enterprice licens hvis du regner med at skulle installere Photoshop på mere end 100 computere. Det bliver nok ikke aktuelt men vil koste i omegnen af 50k.

Når du har købt din licens, kan du fuldt lovligt installere den på to at dine egne computere.

Priser (engelsk version • Box • excl moms • saxet fra AdobeShop):
Photoshop CS4 kr. 5.010,00
Photoshop Extended CS4 kr. 7.790,00

Giv lyd hvis du har flere spørgsmål.

Bedste hilsener

Brian Rasmussen, Adobe Partner

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)