Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af webhosting, når man også bruger det privat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

 

Jeg har tænkt mig at købe et webhotel med 5 domainer hos www.redhost.dk i næste uge. Det ene af de 5 domainer skal bruges til en SMBA virksomhed, som jeg har stiftet sammen med min kammerat. De resterende 4 domainer skal bruges til private websites eller andre fremtidige projekter.

Det koster 199 kr. i oprettelse + 149 kr. per måned for webhotellet med de 5 domainer.

Mit spørgsmål er, hvor meget fradrag jeg kan få i min virksomheds regnskab? Jeg kommer jo sådan set kun til at bruge 20% af webhotellet til virksomheden (1 ud af 5 domainer). Kan jeg også få fradrag for oprettelsesgebyret?

 

Jeg har faktisk overvejet bare at købe webhotellet privat, hvis det er for besværligt at køre det igennem virksomheden, men jeg kan jo lige så godt få fradraget, hvis det kan lade sig gøreSmile

 

På forhånd tak for jeres hjælp!

 

Mvh.

Morten

 

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

 

Jeg vil tro du sagtens kan få fradrag for dem hvis man betragter dem som en del af din virksomhed i den forstand at de er dine eksperiment-/pilotprojekter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er vel småpenge vi taler?

Men reelt set kan du ikke få frafrag.

/peter

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Nu er der kommet 2 forskellige bud på, om jeg kan få fradrag eller ej. Hvem har egentlig ret??

 

Det er småpenge ja, og derfor også grunden til at jeg overvejer at købe det privat. Men som sagt, hvis man kan få fradraget, så bør man vel gøre det..

 

Tak for jeres info indtil videre!

 

Mvh.

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteretligt kan du ikke få fradrag...........idet disse udgifter ikke er med til at erhverve, sikre og vedligeholde

indkomsten i din virksomhed(statsskattelovens §6)!

Køb dem privat!

/peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)