Hej Amino, |
Hej Jesper,
Det kan det faktisk godt. Men lad være! Det bliver et uhyggeligt rod, hvorfor ikke bare finde en webshop der er kodet i asp?
mvh Kristoffer
Hej Jesper, Det kan det faktisk godt. Men lad være! Det bliver et uhyggeligt rod, hvorfor ikke bare finde en webshop der er kodet i asp? mvh Kristoffer |
Hej Kristoffer Hvorfor mener du det ville blive et uhyggeligt rod? Vi bruger mange forskellige teknologier på vores platform uden at det roder.
|
Hej,
Kan selvfølgelig sagens lade sig gøre, og kender også mange der bruger det. Min erfaring er bare at det bliver sværer at vedligeholde det og ændre i det. Da det desværre ikke er alle programører der mestrer begge sprog til fulde og at der kan være nogle problemer med sammenkoblingen. Men altså kender også flere der har gode erfaringer med det, har bare desværre selv haft lidt dårlige. mvh Kristoffer
|
Hej Kristoffer Der er jo ingen der siger at det skal være den samme udvikler der vedligeholder begge systemer og derudover er der heller ingen info om at de to systemer skal snakke sammen. Jeg mener det er vigtigt at vælge det rette værktøj til opgaven, hvordan man så vægter de forskellige kriterier kommer jo an på ens kompetencer og budgetter osv. |
Hej, Kan du havde helt ret i :) Tænkte endelig bare at systemmer skulle arbejde sammen. Fortsat god lørdag ;) |
Bemærk at det er muligt at køre disse to ting sammen, problemet er mange gang hostingen af dette. Php kører bedst på en Linux server og asp kører på en Windows server (og inden I nørder kommer godt i gang, ja jeg ved godt at der er løsninger der gør at de kan kører under forskellige systemer, men dette kærver i praksis et meget lydhør webhosting firma og en god portion teknisk snilde da der ikke er nogen garantier at diverse standard løsninger er testet i dette mere ukendte territorie). Så.. som udgangspunkt hvis du ikke er teknisk minded vil jeg prøve med en anden løsning. Og mht at anbefale en shop løsning på asp. Hvorfor dog det?! Findes der nogle gode open source webshop løsninger der er bygget på asp (eller asp.net)? Der er helt sikkert nogen, men slet ikke i samme grad som fx php. Jeg er selv konsulent på .NET platformen (typisk sammen med SharePoint), men da vi skulle lave en virksomhed der solgte webshops, valgte vi Magento fordi det sparker n... til hvad der ellers er på markedet, selvom det er baseret på php. Så jeg vil bestemt ikke anbefale at få sig en halvdårlig shop løsning fordi man insistere på at det skal være på en MS server. |
Er den simple løsning ikke bare at køre domain.dk på windåse hotellet og shop.domain.dk på et linux hotel? Skal der da ikke så meget teknisk kundskab til at løse. EDIT: kom for sent :) |