Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til redigering af billede?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er har været så heldig at blive far til en lille dreng her i oktober måned, i den forbindelse har jeg et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Konen har taget noget billeder af vores søn i en farvet dragt, nu spørger hun mig om man kan gøre baggrunden sort/hvid imens man lader ham og dragten forblive i farver?

Jeg ved det kan lade sig gøre, jeg har bare ikke styr på hvordan.
Er der nogen der kan hjælpe?

Har Photoshop installeret, kan man evt. gøre det i det program?

Med venlig hilsen

Dennis K. M. Olsen

www.Bakkebord.dk - Salg af bakkeborde, sofaborde & serveringsborde.
TrendLiving.dk - Bakkebord.dk - Harpen.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:10

Hej Dennis

Tillykke med barnet Smile

Det kan godt lade sig gøre, hvis du selv vil prøve foreslår jeg du søger på google

extract in PS

Dette tool er geniaelt til formålet.

/allan

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 10:14

Det burde ikke være noget problem.

Jeg skal desværre gå nu, men hvis du ikke har fundet nogen, til senere på dagen, vil jeg gerne forsøge gratis :-) Lover dog ikke jeg kan gøre det ligeså godt som mange andre photoshop-/grafikhajer her på amino.

Men du kan skrive/sende billede(t/rne) til: simon(snabel-A)whocard.dk, så vender jeg tilbage senere.

/Simon

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 10:16

TILLYKKE:) Arbejde selv lidt i PhotoShop og ja det kan lade sig gøre, men ved ikke præcist hvordan.

Husk at tage kopier af dit billede inden du starter!! Men kunne forstille mig du skulle arbejde med to lag. Jeg vil prøve at klippe ham ud og kopier ham til at nyt lag ved at bruge magnetic lasso tool (nummer 3 fra oven i venstre værktøjsmenu). Så vil jeg tage det første lag (baggrunden) og vælge Image --> mode --> grayscale.

Mit umiddelbar forslag. Kvisten er at få klippet drengen pænt ud. Leg lidt med indstillingerne til magnetic lasso tool.

Held og lykke

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 10:35

Hurtig måde uden at skulle til at lege med lag osv.
Brug nogle af værktøjerne i venstre side til at markere barnet med. Lasso / Magnetic / Magic wand osv. Når du har markeret barnet så trykker du ctrl + i eller højre klikker og trykker select inverse. Bagefter trykker ctrl + u. Så begynder du bare at lege rundt med faderne indtil du er tilfreds. Evt send billedet til mig på Thomas@aboutweb.dk så kan jeg kigge på det.

Tilmeldt 4. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:35

Hej med jer alle

Tak for jeres svar.
Jeg har netop set en video af det på YouTupe, så tror jeg har styr på det nu.

I mellemtiden driller mit photoshop mig, jeg kan intet lave i programmet lige nu.
Markører er hele tiden sådan en "hånd" selvom jeg vælger et værktøj.

Jeg har prøvet dette før, man skal lige trykke et eller andet, kan i også hjælpe med et svar på det?

Med venlig hilsen

Dennis K. M. Olsen

www.Bakkebord.dk - Salg af bakkeborde, sofaborde & serveringsborde.
TrendLiving.dk - Bakkebord.dk - Harpen.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:38

Dennis K. M. Olsen:
Jeg har prøvet dette før, man skal lige trykke et eller andet, kan i også hjælpe med et svar på det?

Photoshop er et ret tung program som kræver en del resourcer så der kan svaret ligge, men det kan være mange ting som laver diise problemer.

/allan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)