Hej Aminoer Vil lige høre jeres mening om følgende: Sække med tørt brænde, dem vi kender fra tankstationer og byggemarkeder, bare med lidt mere brænde i hver sæk og noget bedre kvalitet, bøg og ask, kan erhverves for ca. 15 kr. pr. sæk. mængde rabat muligt. Mener I her er et forretningsgrundlag ud fra dette?
God aften til alle
René
|
Hej René
Jeg er lidt i tvivl, så jeg har lige et par spørgsmål:
1) vil du sælge poser med brænde, til almindelige forbrugere, og konkurrere med fx tankstationer som du selv nævner?
I så fald, så tror jeg ikke på ideen. Jeg tror at de fleste, der køber brænde, de køber paller. Skal du sælge online, så vil de fleste også nok synes at forsendelsen bliver for dyr.
Det er dog selvfølgeligt muligt at sælge poserne engros.
2) Jeg vil foreslå dig at dine sække er samme størrelse som dem der allerede er på markedet. I sær hvis du er billigere. Det gør det nemmere at sammenligne priserne.
3) Er du rigtig billig, så skal du da bare til at sælge brændetårne online. Jeg ved at priserne oftest starter på 1500,- for et tårn. Køb stort ind i fx Estland. Find evt. leverandørerne på alibaba.com. Havde jeg tid så ville det helt sikkert være mit vinterprojekt :)
Hilsen Morten