Jeg er meget enig med, at det er en vag definition, men det ville det være så længe mine egne kompetencer ikke rækker længere end, at kunne beskrive det jeg vil have, altså det endelig produkt! Systemet eksistere, jeg vil have en kopi! Alt i mellem "det jeg vil have" og "outputet(eller færdig det færdig produkt", ovegår mine færdigheder/kompetencer. Det er her en mulig systemudvikler kommer ind billedet og siger 1.2.,3, stiller spørgsmål, vejleder, forklare m.m. Ydermere kritisere du mit forsøg på, at skærer markedsføring og design væk, for at være en dårlig ide. Det kommer da helt an på, hvad ens agenda med systemet er? Hvad nu hvis man har en anden designer i sit projekt. Eller hvis man selv vil markedsførere det eller noget helt tredje? Det behøves ikke være en 3 i 1 en løsning. Det er et spørgsmål om kernekompetence inden for hvert felt. Dit eksempel på at beskrive ens tanker, er ligeså vagt som mit spørgsmål, set gennem dine egne briller! Hvor er det konkrete i din formulering? Og mht. til budget osv. vil det altid være en privat del af hele processen. En opgave kommer på udbud, i det her tilfælde et system alà just eat. Der bliver budt på opgaven og efterfølgende vurdere jeg, om mit budget er realistisk ifht. til opgavens pris. Er den ikke det, falder projekt til jorden. Længere er den ikke. Det er ikke et spørgsmål om snobberi eller nærigrøve, men et spørgsmål om at agere proffesionelt fra begge sider.
|
Nauche:Jeg er meget enig med, at det er en vag definition, men det ville det være så længe mine egne kompetencer ikke rækker længere end, at kunne beskrive det jeg vil have, altså det endelig produkt!
Systemet eksistere, jeg vil have en kopi! Alt i mellem "det jeg vil have" og "outputet(eller færdig det færdig produkt", ovegår mine færdigheder/kompetencer. Det er her en mulig systemudvikler kommer ind billedet og siger 1.2.,3, stiller spørgsmål, vejleder, forklare m.m.
Hvis du vil have alt på et sølvfad så regn nærmere med 500.000kr end 100k
Nauche:Ydermere kritisere du mit forsøg på, at skærer markedsføring og design væk, for at være en dårlig ide. Det kommer da helt an på, hvad ens agenda med systemet er?
Nej!
Ikke med mindre du ønsker et system som ingen bruger, og ingen kigger på.
Nauche:Hvad nu hvis man har en anden designer i sit projekt. Eller hvis man selv vil markedsførere det eller noget helt tredje? Det behøves ikke være en 3 i 1 en løsning.
Så har du netop også anerkendt behovet, og du har indregnet det i din forretnignsplan. Så er det det du skal sige istedet for "det bruger jeg ikke".
Nauche:Dit eksempel på at beskrive ens tanker, er ligeså vagt som mit spørgsmål, set gennem dine egne briller! Hvor er det konkrete i din formulering?
Nu er min formuleringer heller ikke et forsøg på at beskrive et komplekst online system :)
Nauche:Og mht. til budget osv. vil det altid være en privat del af hele processen.
Jeg tror ikke helt du har forstået hvad jeg prøver at sige til dig?
Nauche:En opgave kommer på udbud, i det her tilfælde et system alà just eat.
I så fald vil jeg anbefale dig at hyre en konsulent til at udforme dit udbudsmateriale for "Alá just-eat" er altså ikke noget nogen seriøse udviklere eller software virksomheder gider forsøge at byde på.
Nauche:Det er ikke et spørgsmål om snobberi eller nærigrøve, men et spørgsmål om at agere proffesionelt fra begge sider.
Igen, jeg tror ikke helt du forstod mit indlæg.
Men som i alt andet så kan du som regel forvente at modtage det samme som du selv giver, så hvis du kommer med professionelt udbudsmateriale så er jeg sikker på du finder mange kompetente leverandører der vil sammesætte tilbud til dig.
Held og lykke med projektet :o)