Uha - ja jeg kan spare hele 1kr - og til gengæld får kunden selv lov at hente sin vare? Hvis vi nu ser bort fra tyvagtige chauffører og virksomhedens øvrige skavanker så kan mine kunder spare 1kr på at HENTE pakken selv i en pakkeshop kontra at FÅ DEN LEVERET PÅ SIN BOPÆL med posten :)? Det koster 59kr at sende de pakker posten tager 60kr for i mit tilfælde.
Been there, done that... jeg tjener heller ikke penge på at pakke mine varer - det er INCL I VARENS PRIS - så ovenstående må være noget ævl - selvfølgelig tjener de penge på at tjekke sedler og numre. |
Jørgen Olsen:LANTHER:Derfor er Pakke Shops mega billige i forhold til PD
Uha - ja jeg kan spare hele 1kr - og til gengæld får kunden selv lov at hente sin vare? Hvis vi nu ser bort fra tyvagtige chauffører og virksomhedens øvrige skavanker så kan mine kunder spare 1kr på at HENTE pakken selv i en pakkeshop kontra at FÅ DEN LEVERET PÅ SIN BOPÆL med posten :)?
Det koster 59kr at sende de pakker posten tager 60kr for i mit tilfælde.
LANTHER:Prøv bare at bevæge dig rundt med småpakker på 1 kg til 100 kunder spredt i en by og tjek tiden du bruger på kørsel, levering af pakken, kvittering på pakken og tilbage til næste kunde.
Mange bliver forundret over det massive tidsforbrug der skal til.
Noget andet er, at skal man også afhente 100 pakker på forskellige adresser, tjekke sedler og numre, så er det et serviceprodukt man som aktør intet tjener på, for man betaler kun for at få bragt en vare til en kunde.
Been there, done that... jeg tjener heller ikke penge på at pakke mine varer - det er INCL I VARENS PRIS - så ovenstående må være noget ævl - selvfølgelig tjener de penge på at tjekke sedler og numre.
Pointen var stadig, at du næsten ville kunne bringe dine egne varer ud og spare en masse penge
Endvidere kan man ikke påstå at alle budbringere er tyveknægte.
Endvidere skal en pakke også afhentes hos en kunde før den kan udbringes til en anden kunde.
Man får altså næsten ingen penge for at afhente og udbringe, servicere ovenikøbet..
Hvad piver du så iøvrigt for, når du er velvillig til at betale postens priser for at få afhentet hos dig og bragt direkte til din kundes dør.
mvh