Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndpant til PBS??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Nu er vi efterhånden ved at være kommet dertil hvor vi skal have åbnet op for vores lille webshop.

Det eneste vi mangler er vores godkendelse fra PBS.

Den har vi netop fået, MEN så opstår der en komplikation.....

PBS vil have håndpant på 25.000k,r ud fra en risoko vurdering som en af deres service medarbejdere har lavet!!???

Vi har på ingen måde et ekstra kapital på 25.000 stående som vi kan "fryse fast" til PBS....

Jeg syntes det er helt forrygt,og kan ik se hvilken risiko der er for PBS? Og hvor er det irriterende at de skal ødelægge det for små virksomheder med i forvejen lille startkapital...!

Er der andre der har erfaringer med dette, og eventuel har en løsning?

Rigtig god weekend

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:31

Det er meget normal procedure.

1. Din kunde køber en vare hos dig.

2. Du trækker pengene hos kunden uden at levere varen.

3. Du går konkurs.

4. Kunden gør indsigelse hos PBS.

5. PBS udbetaler penge til kunden.

Det er til sådanne tilfælde at PBS vil have en sikkerhed for ihvertfald en del af deres penge.

Har du snakket med din bank omkring en mulig bankgaranti overfor PBS?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:33

Thomas Holst Frederiksen:

PBS vil have håndpant på 25.000k,r ud fra en risoko vurdering som en af deres service medarbejdere har lavet!!???

Vi har på ingen måde et ekstra kapital på 25.000 stående som vi kan "fryse fast" til PBS....

Jeg syntes det er helt forrygt,og kan ik se hvilken risiko der er for PBS? Og hvor er det irriterende at de skal ødelægge det for små virksomheder med i forvejen lille startkapital...!

Hvis du går på røven, så hænger PBS på regningen. Eller hvis der sker andet, så er det PBS som står med sorteper. Så at påstå at risikostyring er ødelæggende er måske ik fair. De sikre blot deres virksomhed på samme måde som du gør med din...

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:34

Det er slet ikke unormalt (dermed ikke sagt, at det ikke er frustrerende :)), at PBS kræver sikkerhed på 25.000 ved oprettelse af indløsningaftale. Oftest er det for at sikre mod misbrug, så deres udgifter i hvert fald er dækket ind.

Kontakt jeres bank og få dem til at hjælpe - det bør ikke være det store problem, de fleste banker vil gerne garantere for 25.000, så længe indehaveren af butikken hæfter personligt overfor banken.

Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:37

det er jo kun til i/s og aps er i det ? jeg har ikke en håndpant til pbs

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:42

nu er jeg er grønthandler:

det er jo kun til i/s og aps er i det ? jeg har ikke en håndpant til pbs

Det kommer an på en vurdering af hvilken type virksomhed, regnskaber, kundesegment, varetyper osv - Altså en samlet vurdering.

De indløsningsaftaler jeg har i mine virksomheder (aps'er) er der ikke nogen krav om sikkerhedsstillelse ved.

Så det er ganske individuelt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 10:22

Jeg kan selvfølgelig godt se at PBS også tager sig nogle forholdsregler, og det er jo i bund og grund meget fornuftigt...

Tror også mest det var et udbrud af frustration.

Vi har talt med en afdelingsleder for erhvervskonsulenter i en bank, og han var meget overrasket over PBS's krav om håndpant, og var nok også med til at få os op i det røde felt!...

Men tak for kommentarerne, og rigtig god weekend :)

- Thomas 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)