Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer du at bruge video i din shop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi har i længere tid overvejet at gå igang med at bruge videooptagelser på vores site. Efter et spændende møde med andre ivrige iværksættere / e-shoppere har vi besluttet at nu skal det være Smile

Her til aften har jeg sidder og surfet lidt rundt på Amazon efter div. litteratur til optimering af shoppen. Heriblandt er der bestilt titler som Don't make me think & Call to Action.

Men jeg fandt også en bog der hedder:

YouTube for Business: Online Video Marketing for Any Business

Det virker til at være en fin introduktion til emnet, med en meget praktisk indholdsfortegnelse.

Jeg har netop bestilt bogen, og tænkte at andre Amino'er der er interesseret i at bruge video, måske også kan få glæde af den :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:44

Hej Morten,

Jeg kan 100% anbefale Don't make me think og Call to Action - det er 2 super gode bøger.

Mht. video markedsføring, så finder jeg det meget interessant. Jeg har endnu ikke selv arbejdet med det, men hver gang jeg besøger hjemmesider/webshops som indeholder dem, så bliver jeg altid fanget af dem og får et meget bedre indblik i produktet. Så på mig virker det super godt. Jeg kunne godt godt forstille mig at det er vigtigt at kvaliteten af videoen er i orden, ikke kun billedet, men også indholdet.

Synes det er et rigtig spændende emne at tage fat på :-)

Med venlig hilsen
Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:03

Hej Nikolaj

Tak - jeg glæder mig også til at læse begge bøger utrolig meget :)

Jeg har heller ingen erfaring med vide markedsføring. Men jeg tror på det virker! Dels til at lave produktvideoer hvor produkterne vises frem, men også til at lave stemningsvideoer, hvor man viser produkterne i aktion. Og så vil video-referencer nok vægte en del højere end de skreve anmeldelser man indimellem får.

Mht. kvalitet så tror jeg det er lidt enten-eller afhængigt af hvad man gerne vil formidle. Ja en prof video er super, men en lidt amatør agtig video kan have meget mere troværdighed..... Det bliver spændende at arbejde med :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 11:28

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Mht. kvalitet så tror jeg det er lidt enten-eller afhængigt af hvad man gerne vil formidle. Ja en prof video er super, men en lidt amatør agtig video kan have meget mere troværdighed.....

Jeg tror også at det vil give et helt forkert og uprofessionelt indblik i virksomheden hvis videoen er af meget dårlig kvalitet. Det tror jeg man skal være meget opmærksom på!

Men ja, 100% spændende område at begive sig ind i :-)

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 11:06

Generelt set bliver video heldigvis mere og mere udbredt: Produktvideoer, supportvideoer, osv. osv. osv.

Men som der også er nævnt: Husk at brug tid på videoerne! Det kan virkelig ødelægge noget troværdighed når man finder en hjemmeside som virker til at være gennemført professionel, og produktvideoen så er en 17 årig nørd der snakker produkt-features...

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:48

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej alle

Vi har i længere tid overvejet at gå igang med at bruge videooptagelser på vores site. Efter et spændende møde med andre ivrige iværksættere / e-shoppere har vi besluttet at nu skal det være Smile

Her til aften har jeg sidder og surfet lidt rundt på Amazon efter div. litteratur til optimering af shoppen. Heriblandt er der bestilt titler som Don't make me think & Call to Action.

Men jeg fandt også en bog der hedder:

YouTube for Business: Online Video Marketing for Any Business

Det virker til at være en fin introduktion til emnet, med en meget praktisk indholdsfortegnelse.

Jeg har netop bestilt bogen, og tænkte at andre Amino'er der er interesseret i at bruge video, måske også kan få glæde af den :)

Hilsen Morten

Så blev jeg færdig med bogen.

Jeg kan kun sige at den er SUPER Yes

Bogen er godt skrevet, læt læst, og kommer fint rundt omkring alle de facetter der er når man skal igang med videooptagelser. Også selvom du ikke vil bruge YouTube Wink

Ved du lidt om videooptagelser i forvejen, så vil du nok synes den er for basal. Men for dig der er helt grøn, så er det en kæmpe hjælp. Du skal dog ikke forvente at være fuldstændig fortrolig med videooptagelser, men du er klædt rigtig godt på til at arbejde videre med emnet. Jeg synes den må være et MUST for alle der overvejer at bruge videoer i deres markedsføring.

Udover denne fantastiske bog, så kan jeg også anbefale nybegynderen at tage et kig på http://www.abmedia.dk/video/index.htm 
En grafisk kedelig side, men et indhold der vil spare dig for mange timer, og give dig en rigtig rigtig god introduktion til de tekniske aspekter af video-optagelser.

Jeg er netop lige faldet over sitet http://www.videomaker.com/youtube/ Pt har jeg kun kigget overskrifter, men det er et site med en masse video tutorials om videooptagelser, redigering, special effects oma.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)