Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt på HHX

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er igang med en projekt på handelsgymnaisum. Jeg har valgt at lave en forretningsplan baseret på en televirksomhed.

Jeg har valgt at starte en televirksomhed ligesom f.eks. tdc, telia og telenor.

Mit spørgsmål er, at skal jeg vælge enkeltmandsvirksomhed, interessantselskab, Anpartsselskab eller aktieselskab????????

Jeg skal desuden lavet et årsregnskab + balance...Hvordan ser et årsregnskab og balance ud for en televirksomhed?????

Hjælp det haster meget...

Ha en god dag...

Håber på en snarlig henvendelse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:30

Camz88:

Mit spørgsmål er, at skal jeg vælge enkeltmandsvirksomhed, interessantselskab, Anpartsselskab eller aktieselskab????????

Som minimum et Aps, ellers er du ik bange af dig!

Camz88:

Jeg skal desuden lavet et årsregnskab + balance...Hvordan ser et årsregnskab og balance ud for en televirksomhed?????

Ligesom ved alle andre firmaer? Et regnskab er vel et regnskab uanset branche...

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:37

Hej Camz

Når du nu går på handelsgymnasiet, så burde du vide, at du har mulighed for at indhente offentligt tilgængelige regnskaber på nettet. Hvor kan jeg ikke huske, men mon ikke der er en anden der kan hjælpe dig med det. Her vil du kunne kunne indhente regnskaber for de tre virksomheder du selv nævner, som indeholder en resultatopgørelse og en balance.

Hvad angår dit spørgsmål om hvilken type virksomhed du skal starte er det jo noget du selv vælger. Afhængig af hvor meget kapital du har, hvor mange ejere der skal være, hvor meget du vil hæfte personligt for, hvis det skulle gå den forkerte vej med virksomheden. Men jeg er overbevist om, at du kan læse om de forskellige selskabstyper i din bog, så kig der og overvej selv ud fra de startbetingelser du står med, hvad du har råd til.

God arbejdslyst.

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Søgning af regnskaber og diverse andre officielle dokumenter kan din bibliotekar hjælpe dig med. 

Hvis udgangspunktet for din case er tdc, telia eller en af de andre giganter ville jeg tage udgangspunkt i et A/S.

Derefter er det bare at gå i krig med alt fra etablerings- og resultatbudgetter og balance (aktiver/passiver), til segmentering, marketing og alt det der..

Held og lykke med projektet.

- Simon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)