Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konfigureret mailserver til afsendelse af Bulk e-mails

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg søger en konfigureret og dokumenteret testet mailserver til afsendelse af Bulk e-mails.

Det er et krav at afsendte mails kan modtages i alle de vigtigste mailklienter (herunder Gmail - hotmail etc.).

Nogen der kan hjælpe?

//Morten

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:20

Bare lige til information så har mailserveren ikke ret meget at gøre med hvorvidt en e-mail kan læses i de forskellige mail-klienter. Det er afhængig af den kode der sendes i mailen. ;-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:40
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:59

Hej Oscar.

Jeg er bekendt med udfordringerne i at opbygge kode til html-mails, og er klar over at selve serveren på sin vis har ringe indflydelse. Måske udtrykker jeg mig heller ikke klart nok... Det jeg måske i højere grad har behov for, er lidt konsultation i, hvilken afsender information mv. der skal bruges for at undgå at Bulk e-mails enten havner i spam-indbakken, eller helt afvises hos Gmail - hotmail mv.

Der kan du måske hjælpe mig?

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 13:26

e-c-s.dk | Morten:

--snip

Det jeg måske i højere grad har behov for, er lidt konsultation i, hvilken afsender information mv. der skal bruges for at undgå at Bulk e-mails enten havner i spam-indbakken, eller helt afvises hos Gmail - hotmail mv.

Der kan du måske hjælpe mig?

SPF og DKIM-signering er et godt sted at starte.

Strict rfc821-conformance er også en god idé at sikre sig.

Ellers er det typisk indholdet som filtrene reagerer på, her kan det være fornuftigt at udsende både plaintext og MIME versioner af dine mails.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:43

Hej Morten,

Umiddelbart er det ikke så meget afsenderinformation m.v. det styrer hvorvidt en mail flages af som spam hos f.eks. hotmail, gmail og de andre webmail serviceudbydere. Spamfiltreringen er mange små detaljer over tid der kan afgøre hvorvidt en mailserver er kørt positivt ind hos modtagerne.

I mange af webmail-udbydernes tilfælde er det faktorer som, antallet af deres modtagerer der tidligere har markeret noget fra afsenderen (primært ip-baseret) som junk/spam, om man sender til lukkede konti (døde hotmail-brugere), om man skriver ord i mailen der trigger deres ordfiltrer, hvis man kun sender billeder, hvis man linker til websites i mailen hvor url'en er sortlistet og mange andre små facetter der samlet set giver helhedsvurderingen.

Umiddelbart er en af de store faktorer dog at man husker at afmelde e-mail-adresser der ikke bruges, at man håndterer bounces ordentlig og at man reagerer på henvendelser (automatiske spam-klager) fra modtageren og at man igennem længere tid viser en konsistent forsendelsesrate fra den samme server, således at en maskine/ip ikke lige pludselig den ene uge sender 100 mails og ugen efter sender 1 mio mails til f.eks. hotmail. Hvilket kunne være en typisk virus indikator og maskinen så derfor flages af.

Mange af de faktorer kan du nok regne ud har ikke så meget med selve opsætningen af mailserveren at gøre, men nærmere med jævnlig overvågning og best practice rutiner der handler lige så meget om viden og menneskelig indsats, som teknik.

Det er også derfor vi som udgangspunkt til vores kunder hos Ubivox, aldrig giver garantier eller lignende for at vi kan komme igennem spamfiltrene, da der ikke findes en gylden regel for det, men vi overvåger løbende vores leveringsrater og og især de forskellige rigtig store modtagergrupper (yahoo, hotmail, gmail osv) og sker der udfald eller forandringer så tilpasser vi os dem eller omkonfigurere vores setup til de bedst mulige rutiner. Men nogen gange havner en stor del af en enkelt forsendelse i spamfilret hos en udbyder og så undersøger vi hvad der går galt og ser hvad der kan gøres bedre specifikt for den forsendelse, så det kan blive bedre næste gang, men meget af det afhænger i høj grad af den kvalitet som listen af modtagere man sender til er og det er forskelligt fra kunde til kunde så at lave et 100% generisk teknisk setup der kan sprøjte forbi spamfiltrene, det har jeg endnu ikke set nogen der kunne :-)

Der er dog firmaer som http://www.returnpath.net/ der kan hjælpe en lidt på vej, men prisen er forholdsvist dyr og på månedsbasis, men deres arbejde hjælper i højere grad med at overvåge tingene, end direkte giver dig en white-listning hos modtagerne.

Har man samtidig sine maskiner stående i et datacenter på en ip-range hvor der også står andre mailservere som måske er lidt ligeglade med god praksis, så risikerer man også at ens co-location udbyder rent faktisk ubevidst straffer en fordi de måske har kunder der er lidt lurvet i kanten, hvilket sjældent er noget man kan gøre meget ved andet end at flytte.

Så det er lidt af en labyrint nogen gange og handler mest om fokus, opsamling af viden og trial-n-error :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)