Importering fra kina, hongkong og singapore? Hvad er reglerne?
Tilmeldt 13. Feb 07
Hej Amino 'er,
Jeg står her og gerne ville importere nogle små elektroniske gadgets til Danmark, som jeg skal købe små partier af til få tusinde kroner.
Men ved ikke hvad reglerne er og med told osv?
Hvis nu pakken bliver stoppet i tolden , hvad sker der så - bliver det bare fortoldet mine varer eller hvordan?
Og hvordan gør man det så det hele bare er iorden?
Håber i kan hjælpe mig venner!
På forhånd tak!
Svar
www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.
Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Thomas Clausen
Skrevet
12-11-2009 kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
En god idé er at bruge et shipping firma, hos dem kan du typisk få at vide de eksakte told regler for netop det du ønsker at importere.
Ellers tjek toldskat.dk
Typisk er der ingen told på små elektronik, eller det var der ikke den gang jeg havde import af den slags.
Mvh.
Thomas
Svar
Tilmeldt 13. Feb 08
Per Aaskov
Skrevet
12-11-2009 kl. 15:16
Svar
Din virksomhed skal være importørregistreret hos Skat , for at du må importere i erhvervsmæssig øjemed.
Du kan få oplyst ved Skat hvor meget told der kommer på dine varer.
Ellers vil et typisk shippingfirma som DHL, DSV osv. stå for indfortoldningen.
Hvis varen ikke bliver stoppet i tolden, skal du selv indberette det til Skat og betale tolden og momsen .
Svar
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Flemming
Skrevet
12-11-2009 kl. 15:22
Svar
Helt enig med Per i ovenstående.
Og selvfølgelig er der told på elektronik fra Asien. Der er told på absolut alle produkter, der ikke har oprindelse indenfor EU og er dyrere end 10 Euro (totalt incl forsendelse).
Du finder toldtariffen på SKAT's hjemmeside og det klart nemmeste er selvfølgelig at anvende kurerfirma til de små forsendelser og lade dem stå for indfortoldningen. Det sparer nemlig tid, så varerne ikke strander ude på en postterminal og venter på deklarationen. Kurerfirmaet deklarerer selv og dermed er flere dage sparet fremfor pakkepost eller andet.
Med venlig hilsen
Flemming
Svar