Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Rigtig" hjemmearbejde - findes det længere?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Vi kender det alle sammen. Prøv at google "Hjemmearbejde". De første 50 hits er forskellige scams og MLMs der i sidste ende kun koster dig penge.

Hvad blev der af de gode, gamle hjemmearbejdsjobs, som pakning af produkter, udskæring af julekort, etc?

Findes de endnu? Og i så fald, hvor finder man et sådan henne? Min hustru er ferm på fingrene og ville gerne supplere dagpengene (hun er på orlov) ved netop at skære jule/påske/fødselsdagskort ud, når hun nu alligevel bare fordriver tiden med Dr. Phil og Greys Hvide Verden ;)

Så hvis der er nogen der ligger inde med en god kontakt til noget "rigtigt", godt gammeldaws, fysisk hjemmearbejde, så kom ud af busken :)

Med venlig hilsen

Casper Helenius

PS: Marine Bleu, Aloe Vera, Tupperware og andet pyramiderelateret har ingen interesse whatsoever, så lad være med at spilde din og min tid med indlæg omkring disse emner.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 02:28

Hej.

Du skal nok flytte til Kina for at finde disse jobs. Med de danske lønninger er der ingen der har råd til at få det lavet i Danmark.

Go' tur Cool

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:32

Måske kan hun blogge om dagens Dr. Phil?

Hej med dig :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:08

Hej Casper,

Globaliseringen og åbne grænser ødelagde vist stort set jobnichen i Danmark for "gode, gamle hjemmearbejdsjobs" (i samarbejde med bedre automatisering og billigere maskiner).

Det er år og dag siden, at jeg hørt om kuvertpakning etc. som hjemmearbejde i DK.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:43

Hej Casper

Jeg er enig med de andre, at lige den type hjemmearbejde, er der nok ikke meget tilbage af i Danmark.

Men kært barn har mange navne, det du efterspørger er vel et arbejde med fleksibel arbejdstid, som kan udføres fra hjemmet, som ikke er styret af "normale"ansættelseskontrakter eller traditionelle overenskomster, så er vi måske ved at komme over i noget som kan komme ind under begrebet free lance arbejde ?

Jeg tror stadigt at der findes småopgaver rundt omkring i virksomhederne, som måske ikke bliver samlet op fordi man ikke har tiden til det, her ville det være rigtig fint at have et bureau for freelancere, man kunne aftale de småopgaver med, som man ikke selv er gearet til i virksomheden. Mange virksomheder synes måske ikke det er umagen værd at "bukke" sig efter en enkelt tusse eller to når det ikke lige er indenfor virksomhedens "normale virksomhedsfelt", men hvis man kunne få det løst ved et telefonopkald, så kunne det måske blive interessant - eller hvad ?

Jeg tror også du skal finde nogle "finere" udtryk for din kones kompetencer end fiks på fingrene, hvad med kreative evner, høj motivation og selvigangsættende.

Ved ikke om det lige giver job til konen, men det satte nogle tanker igang hos mig om at matche småopgaver og personer, som gerne vil arbejde fra hjemmet/have fleksibel arbejdstid.

De bedste Hilsener

Finn

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 09:48

Hvis hun kan finde ud af wordpress og arbejder relativt billigt, så har jeg et kedeligt tastearbejde hun kan få lov at laveStick out tongue

Tilmeldt 17. Oct 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:54

Hej Finn og i andre (det var fristende at kalde jer funny boys :P),

Tak for jeres tilbagemeldinger der, til trods for deres nedslående budskaber, nok  er mest ned af den gade som jeg havde forventet.

Men ja, som du skriver, Finn, så er der nok ingen  vej udenom at lede hende ud i det 21. århundrede neo-kvalifikationsbeskrivelser og smide hende ud i freelancingens vidunderlige verden (hvor jeg selv for ganske nyligt har lanceret www.voiceactor.dk ;) - skal dog lige have redigeret studieoptagelserne færdige) på elance, gaf, odesk, etc.

Men tak for inputs'ne! Det var på een gang nedslående og afklarende - og det var jo især det sidste jeg var ude efter! :D

//Casper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Jeg tror ikke du skal give op så hurtigt.

Jeg ved at denne slags findes den dag i dag, bare ikke hvor og hvordan. Jeg har hørt om folk i min omgangskreds som har haft arbejdet med dette. Venners venner osv.
Det har været alt fra pakke af "breve/pakker" til pakning af osteskærere osv.

Skodløn husker jeg vist de snakkede om. Men det er ikke mere end 1 års tid siden jeg sidst hørte om det. Så det burde eksistere. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:16

Hej Casper

Den er godt nok svær... hvad med at sidde foran computeren og yde kundeservice? jeg kan bedre forestille mig at der er en del firmaer der kan bruge en der har gennemgået en (kort) oplæring og derefter kan besvare de mest almindelige kunde henvendelser...

Bare en tanke..

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:36

Hej Casper og jer andere ;)

Jeg har tit nogle ungearbejder til at komme her i huset og pakke kuverter osv for vores kunder, og det er typsik mellem 500-2000 stk.

Og jeg ved godt det måske ikke er en ungarbejders løn hun vil have, men jeg plejer at fakutraer 99,- (eks. moms) i timen for det mine ungarbejder sidder og laver, og de for så 60,- i timen :)

Så du kan sagtens finde noget et eller andet sted!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)