Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan styrer i jeres mail? (hosted eller ej)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaringer med Hosted exchange?

Jeg skal bare have en let og billig måde at styre mine mails på. Hvor der selvfølgelig er styr på backup og jeg kan hente og svare mails på min mobil (nokia e71, symbian). Jeg har nu hosted exchange da det blev anbefalet til mig. Men hvis det ikke er en fordel vil jeg helst spare de penge.

Er det en fordel at få hosted exchange, eller kan jeg bare styre det ved at sætte min mail op i outlook (ikke outlook express)? jeg har webhotel ved one.com, men det har vel ikke noget med min mail at gøre har det? Hvad med backup, det er mig selv der har ansvaret for det?

Det er en enkeltmandsvirksomhed, med en enkelt praktikant tilknyttet noget af tiden.

Hvad er den bedste løsning? Og hvad skal jeg være opmærksom på hvis jeg skifter fra hosted exchange?

Håber i kan hjælpe.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:10

Der er ingen tvivl om at den bedste løsning hvis du ønsker at være "mobil" er at bruge en Exchange server - hostet eller hos dig selv. Med denne løsning kan du via din mobiltelefon få direkte adgang til din mailbox - sender du fra din mobil vil beskeder også blive gemt i "sent items" etc. Derudover kan du via en webbrowser komme på din Exchange server uanset hvor i verden du befinder dig.

Den næstbedste løsning er at have en alm. POP konto hos din udbyder - også her kan du fra din mobil via IMAP protokollen få adgang til din mailbox, uden at mails forsvinder. Du kan også typisk få web-mail adgang. Men ulempen er at du ikke kan se de mails der allerede er hentet ned til din Outlook / Outlook Express på din PC via POP3 protokol - så bruger du dit mailsystem som en slags "arbkiv" over igangværende sager, så er denne løsning ikke særlig hensigtsmæssig.

Personligt har jeg min egen Exchange Server - primært ud fra en holdning om at jeg vil ha' fuld kontrol over mit system, og ikke gider betale andre for at levere noget der er mere begrænset end det jeg kan have hos mig selv. Men det er selvfølgelig også den dyreste løsning hvis man ikke allerede har en server med f.eks. Microsoft SmallBusiness Server.

Mvh
Leif

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 15:01
Tilmeldt 22. Jun 09
Skrevet kl. 15:50

Exchange server lyder som den rigtige løsning! Men jeg ser det ikk som mulighed at have min egen server det ville være al for dyrt. Kender du evt. Nogle der har en god hosted løsning?

Tilmeldt 22. Jun 09
Skrevet kl. 15:55

Det vigtigste er helt klar maildelen. Men Apps har da ikk mail? Men mener du jeg skal bruge Gmail så? El er der noget ved Google apps jeg ikk har fanget?

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 17:10

Der er noget ved Apps du ikke har fanget så Wink Apps er netop mail, men på dit eget domæne. Samt MEGET andet!

Men prøv at google lidt omkring emnet... Jeg er sikker på du kan få dækket dit behov.

...og ikke at forglemme: Det er gratis!

Du kan dog købe en udvidet udgave af Apps, hvilket koster en brøkdel af en Exchange løsning.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:27

Jeg har opsat IMAP-konti på mit domæne til alt min post. På PC'eren bruger jeg Thunderbird til at styre mails og på telefonen har jeg oprettet alle mine IMAP-konti så jeg også der kan fungere med mine mails... og det koster ikke noget som helst.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)