Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 29
Fra  De Kreatives Kontor; City Sounds Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vi er et større orksester med et højt aktivitetsniveau, som leder efter et open source system, som vi kan bygge vores hjemmeside op i og som samtidig kan håndtere en række administrative processer og opgaver som beskrevet nedenfor.

I håb om at få noget hjælp fra nogen med større viden på området, har vi beskrevet vores behov herunder. De er overordnet bekskrevet, men vi håber, at det danner et billede af, hvilket system vi bør bruge.

BEHOVSBESKRIVELSE

HJEMMESIDE (FRONT END)
Vi har brug for en hjemmeside. Der skal være rimelig adgang til et bredt udvalg af skabeloner. På hjemmesiden skal der være log inn til forskellige undersider alt efter hvilken type bruger, der er tale om/hvilke rettigheder brugeren har.

BACK END
Back End er den vigtige del, som skal lette alt det administrative arbejde. Herunder er kort beskrevet de overordnede behov vi har.

MULTI-USER
Systemet skal kunne håndtere flere niveauer af brugere med forskellige tildelte rettigheder. Ikke al information skal være tilgængelig for alle.

DATABASE
Brugere skal kunne oprette og vedligeholde egne databaser.

KRAV TIL LOG INN
Brugere skal selv kunne vælge deres eget password til at logge på med.

ARKIV FUNKTION
Vi har behov for at kunne dele dokumenter på sitet – i princippet alle typer af dokumenter/filer.

PROJEKTSTYRING
Vi har behov for et projektstyringsværktøj, der i bedste fald er en del af systemet og kan bruges af udvalgte brugere.

ØKONOMISTYRING
Vi har behov at kunne styre orkesterets økonomi, afregne moms, fakturere, tilknytte ekstern bogholder og revisor.

E-MAILS
Vi har behov for en e-mail-funktionalitet, hvor man ud over individuelle e-mail-adresser også kan have gruppe-mails.

KALENDER
Vi skal kunne vedligeholde en kalender, hvor vi kan skrive koncertdatoer, øvedage mv. Kalenderen må meget gerne kunne generere automatiske e-mail-reminders.

POLLS
Vi har behov for et modul, hvor vi kan oprette afstemninger for de brugere, som kan logge ind. De skal fx kunne til- eller afmelde sig aktiviteter, koncerter mv.

MULTIMEDIE (Front end)
Man skal kunne afspille Mp3 og videoklip fra siden. (nice to have, ikke et need to have)

FORUM
Det skal være muligt at oprette kommentarer og diskussioner på hjemmesiden for alle i et Forum. Der skal kunne redigeres og slettes indlæg af administratorer.

BRUGEN AF CMS SYSTEMET
Det vil være et plus – ikke et krav – hvis det er let at finde Fora eller andet, hvor det er muligt at læse om brugen af og funktionaliteterne i CMS Systemet.

Ligeledes vil det være et plus, hvis CMS Systemet er brugervenligt (at man ikke behøver at være udvikler for at forstå funktionaliteterne)

Vi glæder os meget til at få nogle input fra dig/jer!

På forhånd tak

www.dekreativeskontor.dk - Vi styrker det kreative Danmark

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 22:29

har i et budget ??

/Brian

info@teamss.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 22:42

Pedro efterspørger Open Source, så det er vel ikke så relevant med et budget? ;-)

Jeg har i hvert fald forstået det således at en eller flere fra orkestret selv har mod på at prøve kræfter med opsætningen, men måske tager jeg fejl.

Jeg vil uden at tøve anbefale Joomla CMS, og må så retfærdigvis tilføje at det - udover Wordpress, som ikke er velegnet til dette formål - er det CMS jeg selv er bedst hjemme i. Det farver naturligvis min anbefaling en hel del.

Men det korte af det lange er, at der ikke er noget af det ovenfor beskrevne som Joomla IKKE kan sættes op til at klare.
Så skal det være Open Source er anbefalingen altså Joomla herfra.

Mvh
Peter 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Fra  De Kreatives Kontor; City Sounds Skrevet kl. 22:48

Hej Brian

Nej, som det ser ud nu, så har vi meget begrænset med midler til rådighed. Så vi håber på, at vi kan finde et gratis system, som vi selv kan adminstrere og udvikle det i.

Mvh
Peter

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 22:53

Hej Peter

Har Joomla også økonomistyring modul??

/Brian

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 22:56

Pedro500:

Nej, som det ser ud nu, så har vi meget begrænset med midler til rådighed. Så vi håber på, at vi kan finde et gratis system, som vi selv kan adminstrere og udvikle det i.

Så hiv fat i Joomla eller Drupal - det virker som om sidstnævnte er ved at have rigtig meget gang i hjulene - i alt fald i den tungere del af CMS miljøet. Du kan næppe få indfriet hele din ønskeliste med et CMS, men det kan hjælpe dig et stykke af vejen uden du skal have tegnebogen op af lommen.

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Fra  De Kreatives Kontor; City Sounds Skrevet kl. 23:00

Hej Peter

Ja, jeg har MEGET kort kigget på Joomla i en version, jeg kunne køre på computeren (med XAMP-lite), og det så rimelig fornuftigt ud. Der forekom lidt mærkeligt, at det kun opererede i to niveauer, men det er måske en vanesag. Jeg har derudover ladet mig fortælle, at Joomla ikke er det bedste CMS flerbruger-system. Er der noget om det?

Mvh
Peter

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 23:15

Hej

Joomla og økonomisystemet Saldi  kan klare det du efterspørger.

Kalender funktionen klares lettest med google klaender,

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 09
Fra  De Kreatives Kontor; City Sounds Skrevet kl. 23:20

Hej Kim

Lyder godt med Saldi. Og ja, Google kalenderen er selvfølgelig en mulighed. Det ville Bare være fedt, hvis vi kunne have det hele liggende samme sted. Og ikke mindst en feature der kan sende reminder til 20 distrete musikere på en gang. :-)

Jeg har indtil videre hørt godt om disse tre systemer: Joomla, Typo3 og Drupal

Mvh
Peter

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  FINDES IKKE Skrevet kl. 16:10

Da jeg selv udvikler professionelle Drupal løsninger er jeg langt fra objektiv (hvem er det?), men Drupal kan alt det ovennævnte + meget mere, og det har et  unikt community - se bla. mere på drupal.org.

Jeg har arbejdet med cms'er i 12 år - Plone, Typo3, Wordpress osv osv - og Drupal er efter min mening uden sidestykke.

Og til sidst - godt at høre, at I vælger open source :)

bedste hilsener

Morten
http://www.mortenholmstrup.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)