Når man klikker på menuen begyndersæt til venstre, folder den sig ud og man kan vælge Dame eller Herre. URL'en ændrer sig, men det der står på forsiden er jo det samme nu, som det var lige før = Duplicate content (eller hvad?)
Jeg har lavet et eksperiment i menuen tilbehør, der folder sig ud (ligesom menuen begyndersæt jeg nævnte ovenfor) Men nu lander man på en underside der skriver lidt om tilbehør og hvad man kan vælge.
Er det en løsning der vil løse problemet?
Om det er en af grundene til at jeg ikke ranker højere end nummer 6 på "golfudstyr" er jeg ikke klar over, men måske...
Nogle af drengene fra Google har lavet en lille video om duplicate content som jeg syntes du bør se. Der kommer mange gode råd, men det er dog på Engelsk, så hvis ikke det er din stærke side, så skal du ikke brug tid på mit link. :-)
Jeg faldt lige over tråden, og kom til at tænke på om jeg har et problem med det. Næsten alle mine varer under kategorien søbolde har en standard tekst, hvor jeg skriver at alle bolde er samme kvalitet bla bla. Er det et problem? Samme tekst går igen 10 gange eller noget i den stil.
Gennem test og det Google skriver, så er det ikke alt Google ser som Duplicate Content, i de fleste tilfælde vil teksten bare få et lavere rang hvis man kan sige det sådan, altså ikke få så stor en betydning for siden.
Der er jo fx rigtig mange sider på nettet, inklusiv min egen, hvor man fx har et produkt man gerne vil reklamere for, eller noget andet man gerne vil fortælle hvor man har et lille udsnit af en tekst som så går igen på mange sider, fordi man gerne vil fortælle brugeren om det på mange sider og man så kan læse mere om det.
Her vil Google efter min mening ikke se det som duplicate content, men derimod give det mindre betydning for den pågældende sides indhold. man kan sammenligned det lidt med menuer, footers og alt sådan noget.