Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en´ kreditor "truer" mig efter konkurs med ApS. hvordan afviser man pænt..?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit ApS er under konkursbehandling. Selskabet havde ganske enkelt ikke flere muligheder efter svigtende salg under finanskrisen. Så jeg vil gerne prøve at starte forsigtigt op igen. Den mail har jeg sendt rundt - OG det er godt nok ikke med min gode vilje at det skulle ske. Dybt underligt er det at skulle hoppe i dagpengesystmet og så sidde hjemme og lave ny virksomheds/handlingsplan.

Desværre er der er  p... sur... Det er ikke de store penge det drejer sig - mere princippet... SÅ han mener jeg skal betale personligt.. ( fik blot  kr. 1100,- efter skat sidste gang i dagpenge så det er svært nok med 3 børn & hus)...

Men han mails er meget ubehagelige. Jeg er lidt skuffet over hans optræden ( Coarch), for havde der blot været en mere neutral eller positiv linie fra starten til jeg kunne komme igang, ville jeg da nok være mere positiv indstillet,,. Men der kan man ikke være,m  når man bliver kaldt Stein Bagger, Bedrager og ikke mindst konkursrytter.

Jeg er blevet beroliget af advokaten, at jeg blot skal lade hans mail være ubesvaret fremover.

Men det er hårdt og havde han selv været positiv, ville jeg også have fået en positiv indstillet.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:15

Det lyder som om du har fortalt ham at din virksomhed er under konkurs bahandling. Hvis jeg var dig så ville jeg bare sætte ham på listen over uønsket post så du ikke længere modtager hans mails.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Hej!

Rent juridisk kan han næppe gøre dig noget, så såfremt du ikke skal bruge ham fremover, bør han stille sig i køen

som simpel kreditor.

/peter

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:38

Hej Pauseklovn

Op med modet og paraderne. Du er udsat for noget ubrugeligt småligt jantelov. I øjeblikket er der mere end 500 konkursbehandlinger om måneden, så det må siges at være en almindelig ting i samfundet, at en virksomhed må give op under krisen.

Det er ikke forbudt at gå konkurs, når man har rent mel i posen.

Selvfølgeligt er det surt at miste penge. En kreditor vil selvfølgeligt altid gerne have sine penge ikke noget galt i det. Men den holdning du er udsat for er stupid. Du vil gerne videre, respekt for det, og hvis din kreditor var lidt fremsynet kunne han måske se fremtidige muligheder hos dig i stedet for at trampe på dig, for hvis han mener du skal fastholdes i dagpengesystemet, så får han da aldrig mulighed for at tjene lidt af det tabte tilbage.

Dit selskab er under konkursbehandling, så du må bare henvise ham til skifteretten/kurator, du har ingen pligt til at have mere kontakt med ham, hverken moralsk eller formelt.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:42

Tak for jeres opbakning..  Der skal sgu lige klemmes en pressende tåre i krogen...

Jeps- det er janteloven der skal tæskes. Min kunder og forhandlere har da allerede ringet i de sidste pr. dag og bedt om de nye brochuere som skal være klar i december..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)