Et lille spørgsmål til SEO folket. nu har jeg i et par måneder siddet og ryddet op i et rigtigt rod, rent web mæssigt, i det firma jeg er ansat i. Her var vi ude i at de har en hoved hjemmeside, og så har en eller anden "meget klog" SEO virksomhed fået lagt i hovedet på medarbejderen før mig at de kunne få topplaceringer på google.. det endte med at de lavede 4 "ekstra sider" som så linker frem og tilbage og har lidt forskellige tekster. I min verden er det lidt for tæt på grænsen og totalt ubrugeligt rent brand-mæssigt og for kunde trygheds-følelses-mæssigt. da afvsiningsprocenten jo er himmelhøj på disse "falske sider" men det jeg synes er mærkeligt er at hoved siden, som har aller mest indhold hvor mange søgeord går igen flere gange, overhoved ikke ranker (eneste svar jeg får allesteder er "not in top50"). lugter det lidt af en blacklisting? eller hvordan kan man tjekke sådan noget? jeg spørger da jeg jo skal til at smide en nye hjemmeside på samme domæne inden længe. |
Ja, det lyder meget af blacklisting.
Det som din SEO-mand har gjort er, så vidt jeg ved, ikke lovligt ifølge Google (dvs. blackhat seo).
Jeg vil foreslå at du får det rettet hurtigst muligt.
/ Morten