Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontraktudarbejdelse.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har lige et spørgsmål.

- Vi er et band som selvfølgelig laver en kontrakt som er gælende mellem os og arrangøren. I kontrakten skriver vi:

"Ved indgåelse af nærverende kontrakt kan "Le Beat" ikke annullere aftalen, og forpligter sig til i enhver henseende til at levere det aftalte

arrangement" 

Så er de tjeg tænker. Hvad nu hvis en af os bliver syge eller kommer til skade og vi ikke kan fuldføre koncerten, eller et nær fammiliemedlem (F.eks. kone, forældre olg), bliver alvorlig syg eller kommer til skade. Eller hvis vi rammes af en stor storm eller snestorm som ligeledes kan gøre at det er umuligt eller uforsvarligt at komme frem til stedet. Så forpligter vi os jo ud fra ovenstående til at levere arrangementet aligevel.

Hvad kan vi skrive i kontrakten, så vi har mulighed for at aflyse et arrengement hvis vi bliver forhindret på denne måde, uden at det kommer til at koste os noget, eller er ansvarlige for at finde et evt. andet band??

Håber der er en der vil / kan svare.

Mvh Jimmy...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hej!

Kunne man ikke indsætte en force-majeure klausul, som friholder jer for ansvar

under visse udefra kommende omstændigheder?

Peter

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 14:12
hej og tak for det hurtige svar.

Jo måske. Har hørt disse ord før. Men hvad er det og hvordan fungere det?

Mvh jimmy...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hej!

Force majeure betyder oversat Større magt.

Altså..udefra kommende hændelser, som I ikke har indflydelse på.

Ordlyden i sådan en & burde I måske drøfte med en juridisk rådgiver.

Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 18:29
Med alle mulige forbehold svarer jeg klart på dit spørgsmål - -jeg har jo ikke set kontrakten: Nej, altså I kan ikke annullere og skal levere, men I kan blive forhindret af det der hedder "force majeure" som er et juridisk begreb, der dækker helt uforudsigelige ting, som man ikke kan tage højde for.. ved en sådan forhindring frigøres man for forpligtelsen sålænge forhindringen varer, men kun så længe. force majeure kan ikke anvendes som dårlig undskyldning.

Håber du har fået svar, eller køb ½ time og få den læst igennem af mig.

Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 09:38
Hej. Tak for svaret.

Hvordan skal det formulleres i kontrakten? Og findes der en defination på dette begreb?

Hvad koster en halv time hos dig, og vil du så læse kontrakten igennem og komme med rettelser og foreslag til den?

Mvh jimmy...

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:50
Bare sådan formuleret ud af baglommen kunne du skrive noget i retning af:

"............Ingen af PARTERNE kan gøres ansvarlige for manglende opfyldelsen af denne AFTALE, såfremt dette skyldes brand, krig, mobilisering, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør, uroligheder, embargoer, storm, oversvømmelser, sabotage, eksplosioner, myndighedsindgreb og tilsvarende forhold, der ligger uden for PARTERNES kontrol......"

En time hos mig koster 1500, øh en halv koster det halve.. (+ moms desværre..). Nu forudsætter jeg naturligvis at kontrakten ikke fylder 68 sider, men 2 sider, så man kan læse den på en halv, hvis du forstår - men ring til mig 3338 7076 fremfor yderligere detaljer her på nettet... (det koster ikke noget og ringe og spørge.)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)