Hej Jeg vil gerne spore lidt på de besøgende jeg får fra min facebook annonce. Jeg har oprettet en url med googles url creator, og det er denne url jeg sender facebook besøgende ind på. Jeg vil gerne måle hvor mange der når til min ordrebekræftelse side så jeg kan se om de køber, samt hvornår de falder fra i check-ud processen, de der ikke køber.
Derfor har jeg gjort følgende:
Nu har jeg kørt med i et par uger, men det dataene passer bare ikke. Jeg får alt for mange konverteringer. Flere end der er klik. På nogen af de fb annoncer jeg har oprettet hvor der har været 0 klik har jeg endda en masse konverteringer. Og jeg har oprettet mål for hver eneste af mine fb annoncer. Så det hænger bare ikke sammen! Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt`?
|
Det kunne godt se ud som om det har noget med webadressen at gøre og jeg kan godt forestille mig den skiller et forkert sted. Den adresse du vælger som mål, bør du kunne finde i din Analytics konto. Gør følgende:
Log ind på din Analytics konto, i kontrolpanelet til venstre trykker du på 'Indhold' og derefter på 'Topindhold'. På listen over webadresser bør du kunne finde den side du gerne vil tracke dine mål via, altså '/orderComplete.asp osv osv'
Adressen i dit oprettede mål skal være angivet som den bliver vist på Topindhold's oversigten, selvfølgelig uden at inkludere id'et. Du skal dog huske at adressen helt frem til det dynamisk genererede id, skal være en del af målets adresse.
Google skriver:
Hovedmatch: Hvis dit websted har dynamisk genereret indhold, kan du bruge
filteret Hovedmatch og udelade de entydige værdier.
Hvis en bestemt
brugers webadresse f.eks. er
http://www.eksempel.dk/checkout.cgi?page=1&id=9982251615, og id'et varierer
for alle andre brugere, skal du angive
http://www.eksempel.dk/checkout.cgi?page=1 og vælge Hovedmatch som din
matchtype.
Kilde: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=da_DK&answer=72285&utm_id=ad