Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporing af FB henvisninger vha. Google analytics

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne spore lidt på de besøgende jeg får fra min facebook annonce. Jeg har oprettet en url med googles url creator, og det er denne url jeg sender facebook besøgende ind på. Jeg vil gerne måle hvor mange der når til min ordrebekræftelse side så jeg kan se om de køber, samt hvornår de falder fra i check-ud processen, de der ikke køber.

Derfor har jeg gjort følgende:
- Sat måltypen til at være en destinationsadresse.
- Søgeordstypen er sat til hovedmatch, da ordrebekræftelsessiden kommer til at indeholde noget ordreid m.m.
- Målwebadressen er sat til /orderComplete.asp (der kommer som sagt en masse ?=id osv. efter .asp)
- Jeg har sagt ja til at oprette en kanal. Som trin 1 i kanalen har jeg angivet den adresse jeg sender facebook brugerne ind på. Det er en produktside. Den er sat til obligatorisk.
- trin 2, 3 osv. er mine checkud sider.

Nu har jeg kørt med i et par uger, men det dataene passer bare ikke. Jeg får alt for mange konverteringer. Flere end der er klik. På nogen af de fb annoncer jeg har oprettet hvor der har været 0 klik har jeg endda en masse konverteringer. Og jeg har oprettet mål for hver eneste af mine fb annoncer. Så det hænger bare ikke sammen!

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt`?

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 08:42

Det kunne godt se ud som om det har noget med webadressen at gøre og jeg kan godt forestille mig den skiller et forkert sted. Den adresse du vælger som mål, bør du kunne finde i din Analytics konto. Gør følgende:

Log ind på din Analytics konto, i kontrolpanelet til venstre trykker du på 'Indhold' og derefter på 'Topindhold'. På listen over webadresser bør du kunne finde den side du gerne vil tracke dine mål via, altså '/orderComplete.asp osv osv'

Adressen i dit oprettede mål skal være angivet som den bliver vist på Topindhold's oversigten, selvfølgelig uden at inkludere id'et. Du skal dog huske at adressen helt frem til det dynamisk genererede id, skal være en del af målets adresse.

Google skriver:
Hovedmatch
: Hvis dit websted har dynamisk genereret indhold, kan du bruge filteret Hovedmatch og udelade de entydige værdier.
Hvis en bestemt brugers webadresse f.eks. er http://www.eksempel.dk/checkout.cgi?page=1&id=9982251615, og id'et varierer for alle andre brugere, skal du angive http://www.eksempel.dk/checkout.cgi?page=1 og vælge Hovedmatch som din matchtype.

Kilde: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=da_DK&answer=72285&utm_id=ad

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:28

Hej

Hvis du har oprettet en kanal, så får du kun de rigtige tal når du vælger rapporten "Kanalvisualisering". På alle andre rapporter vises tal for ALLE der har været forbi målsiden.

Jeg vil anbefale at du laver et "avanceret segment", kun for dem der har landingssiden som landingsside. Så vil du bedre kunne se i dine rapporter hvor mange af disse der opfylder dine mål.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:25

Når jeg vælger kanalvisualisering for det mål jeg har sat op til FB annoncerne er der ikke en eneste besøgende - så det funker jo ikke helt!

Nogen hjælp til hvordan man skal sætte de segmenter op ? Jeg kan ikke finde noget i googles egen hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)