Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Mht. UV-lys så skriver du ganske rigtigt at de ikke udsender så meget at det er skadeligt, men du følger op med kommentaren om det så også er tilfældet ved mange lysrør på samme sted? Det lugter efter min mening lidt af skræmmekampagne.

Hvad er det for en organisation producenten betaler til? RoHS-direktivet er efter min bedste overbevisning "blot" et direktiv der skal overholdes for nogle komponenter. Det er mig bekendt Miljøstyrelsen der håndhæver direktivet - så betaler producenten Miljøstyrelsen?!? Og for hvad?!?

Du må endelig ikke misforstå mig - jeg er så absolut fortaler for LED-belysning, men det skal sælges på korrekte informationer og ikke på fordomme. Jeg har ikke set din hjemmeside, men i teksten listet ovenfor mener jeg ikke jeg er stødt på et af de, efter min mening, væsentligste punkter nemlig at LED-belysningen ikke skal varme op - dvs. der kommer det rigtige lys i samme sekund der bliver trykket på knappen. Der er så mange ting der taler for LED-belysning, så brug energien på at få synliggjort de punkter istedet for snak om UV-stråling og besværlig bortskaffelse af gamle lysstofrør.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved en hurtig rundtur på Google kan jeg ikke umiddelbart finde et spekter over bølgelængde for en "almindelig" LED-belysning, men de kan ihvertfald købes som deciderede UV-belysninger... dvs. med en bølgelængde på under 400nm...

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steinway, Efter mine oplysninger, er Rohs direktivet udstukket af EU og administreret af de enkelte landes ministerier/styrelser inden for området. Producenten/improtøren skal betale for skrotningen af produktet i det land hvor varen er importeret eller produceret. Meningen var at pengene så skulle bruges på skrotningen af produktet efter endt levetid. Jeg har også hørt ude i byen, at pengene forsvinder ned i den store kasse, og ikke går til det på tænkte formål, (men det står for min egen regning)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Steinway,

PS

Du har ret, det med den hurtigere tænding, lav varmeudvikling og "flimmerfri" belysning skal naturligves også fremhæves.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Vedrørende det fine regnskab, så er der en ting, du ikke har gjort rede for og som desværre trækker i den "forkerte" retning.

Det er nemlig varmeregnskabet.

Sådan som jeg ser det, så bidrager de gamle lysstofrør til opvarmning af bygningerne om vinteren.

Hvis f.eks. en skole anvender elvarme, vil der om vinterhalvåret i praksis ingen besparelse være, for de Watt du sparer ved at skife lysstofrør ud med LED bliver hentet ind ved at el-radiatorene skruer tilsvarende op i stedet.

Så med elvarme vil dit regnestykke altså kun se halvt så godt ud som det er præsenteret.

I sommerhalvåret er den god nok, for her er der ikke en radiator, der skal kompensere.

Hvis man fyrer på billigere måder en el, vil man være noget bedre stillet.

I disse tilfælde skal dit regnestykke måske kun reduceres med 25%.

 

Og så en positiv ting, som jeg vil sige, at du skulle slå MEGET mere på.

Der har jo været lavet nogle undersøgelser omkring børns koncentrationsbesvær i skolerne.

Meget af det skyldes det stress, som vi alle udsættes for grundet det flimrende lys fra lysstofrørene.

Og da der er lysstofrør på alle arbejdspladser, kan der simpelthen ligge væsentlige produtivitetsstigninger gemt her.

Denne sag ville jeg undersøge MEGET grundigt, for det kan ende med at blive en af dine vigtigste salgsparametre Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. opvarmning er det korrekt at det hjælper til på varmeregnskabet om vinteren og trækker i modsat retning om sommeren med de traditionelle lyskilder; men men men... det er en meget mere kostbar proces at køle ned frem for at varme op - så som udgangspunkt vil det der bliver sat til om vinteren så rigeligt hentet hjem om sommeren ved LED-belysning.

På eksempelvis skoler hvor det formentlig er begrænset hvad de har af køleanlæg vil regnestykket så ikke se så fantastisk ud, men i virksomheder hvor der er køleanlæg vil regnestykket blive bedre.

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

I følge en amerikansk teori, som jeg lige har glemt oprindelsen af, er der fire typer af mennesker, som du med fordel kan tage højde for i din præsentation.

Hvad mennesker (Hvad er dette?)
Hvorfor mennesker (Hvorfor er dette vigtigt?)
Hvordan mennesker (Hvordan bruger jeg dette?)
Hvad hvis mennesker (Hvad nu hvis jeg ikke/ eller hvis jeg....)

enhver undervisning/præsentation skal i princippet tage højde for disse fire forskellige måder at tilgå et problem eller en udfordring.

Set i forhold til spørgsmålet om præsentation af tal, skal de derfor være nemt tilgængelige, for den type mennesker, der har brug for tal til at få svar på spørgsmål, der er vigtige for dem. Det kan jo blot være en side blot til det formål.

En anden ting, du bør have for øje er at "firmaer" ikke er en målgruppe. De kommer jo i afsindig mange størrelser og udformninger.

Så hvordan ser den "lækre" kunde ud for dig? Hvor stort er det kontor, der skal belyses? Hvad laver de? Hvem i virksomheden ser din side og hvem skal i sidste ende sige god for købet?
Hvad vægter denne type virksomhed? Hvilken historie er lige i skabet til denne type virksomhed? osv. osv.

kh
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt formuleret, Sophie Yes

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan købes på www.hunodan.dk il kr. 75,-.

Mht LED spot har jeg efterhånden købt 10 stk og må konstatere at disse 1W led som sidder i disse spot er meget hvide/kolde i lyset. Derfor anvender jeg dem kun som udendørs belysning og i rum hvor de fungerer som baggrundslys. Det skyldes bla. at de led jeg har prøvet ikke gengiver farverne 100%. prøv f.eks. at tegne en rød, blå og grøn streg på et stykke papir og sammenlign gengivelsen under en led med dagslys.

Derfor vil jeg anbefale dig at sælge led belysning som baggrundslys og udendørslys, med mindre du har nogle helt specielle led i dine produkter.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sophie: Netop de 4 gode tanker omkring kunder, man ALTID bør have med mht. markedsføring af produkter.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)