Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverv på privat-konto?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent!

Wrong-er næppe det rigtige udtryk.

I praksis vil jeg altid anbefale en erhvervskonto, såfremt man kører virksomhedsordningen.

Hvad du så gør i teorien er din sag .

Kunne da godt tænke mig at få at vide,  hvorfor du går ind og retter alle andres svar?

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:00
Dato: 04-10-2006 15:49:49 Forfatter: Peter - Revisor

Hej Bent!

Wrong-er næppe det rigtige udtryk.

I praksis vil jeg altid anbefale en erhvervskonto, såfremt man kører virksomhedsordningen.

Hvad du så gør i teorien er din sag .

Kunne da godt tænke mig at få at vide,  hvorfor du går ind og retter alle andres svar?

Peter

Jeg går kun ind og retter andres svar hvis der bliver skrevet noget som er direkte forkert eller noget sludder. Et er  hvad du vil anbefale dine kunder m.fl. men forklar mig hvor i praksis o.l. der er belæg for at opstille et krav om at en konto skal have status som erhvervskonto i relation til virksomhedsordningen.

Dette er iøvrigt ikke teori. I praksis bruger jeg privatkonti i begge mine virksomheder og begge virksomheder indgår i virksomhedsordningen. Men jeg hører da meget gerne hvad der ligger bag din anbefaling. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hej Bent!

Oki....du siger dermed det er noget sludder jeg skriver

Det står så for din regning.

Nej der er intet krav derom, men har dog haft nogen sager, hvor en clean

konto ville have hjulpet med hensyn til sagens udfald.

Udfra dette vil jeg altid anbefale en skarp opdeling, og helst en erhvervskonto.

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:33
Hmmm. Hvis det har haft betydning for udfaldet så vil jeg jo mene at sagen er blevet tacklet forkert. 

Jeg er 100% enig i det med den skarpe opdeling af privatøkonomien og virksomhedsøkonomien. Det er mere eller mindre et krav at der skelnes. Jeg mener også at man i videst muligt omfang bør holde private små hævninger på en privat konto og nøjes med at bruge virksomhedens konto til indbetalinger, større private hævninger, betaling af leverandører m.v. Men det kan man faktisk også godt selvom man har to konti der begge har status som privatkonti i bankens regi. Man anvender bare kun den ene som beskrevet ovenfor. 

Når jeg siger at der ikke kan opstilles et krav om at en konto i virksomhedsskatteordningen skal have status som erhvervskonti i banken, beror det bla. på anvisningerne i Ligningsvejledningen og forarbejderne til virksomhedsordningen, hvorefter skattemyndighederne ikke konsekvent skal foretage en knivskarp kontrol af hvilke aktiver/passiver der indgår i virksomhedsordningen. Dette fordi virksomhedsordningen indeholder en selvjusterende effekt i form af reglerne om hæverækkefølge og rentekorrektion.

Der hvor problemer opstår er som regel i forhold til en skattefri omdannelse hvor alle aktiver og passiver i virksomheden skal overdrages til selskabet. Her skal der imidlertid under alle omstændigheder ske en ændring af registreringsforholdet vedr. kontoen da selskabet bliver ny kontonummer og det kan mig bekendt kun ske hos bankerne via en erhvervskonto. 

Der hvor jeg kan se en ide i at have en erhvervskonto for en virksomhed er i forhold til omverdenen; at det er mere synligt for kunderne at de indbetaler på virksomhedens konto. Det har bare ikke så meget med skat og virksomhedsordningen at gøre.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36
Hej Bent!

Ja oki.....never mind.

Peter

Tilmeldt 25. Oct 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:29
Hej

Du kan også bruge E-conomic på nettet - :e-conomic.dk

Annette

Freelance bogholder
Dato: 04-10-2006 12:54:55 Forfatter: Peter - Revisor
Hej!

Du kan godt bruge privat-konto, såfremt det er et enkeltmandsfirma.

Dog kan du så ikke køre virksomhedsordningen.

En anden mulighed udover summarum er saldi.

Peter

Dato: 04-10-2006 12:54:55 Forfatter: Peter - Revisor
Hej!

Du kan godt bruge privat-konto, såfremt det er et enkeltmandsfirma.

Dog kan du så ikke køre virksomhedsordningen.

En anden mulighed udover summarum er saldi.

Peter

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)