Hej Jeg er havnet i et "luksusproblem". Pga. en artikel i Erhvervsbladet om mit leverandør-koncept har en kineser henvendt sig med en uopfordret ansøgning. Jeg har ingen planer om ansættelse, men denne fyr er så kompetent, at jeg ikke sådan lige kan få ham ud af hovedet. Hvad kan jeg bruge ham til? Hvordan finder jeg tid til at bruge ham? osv. Spørgsmålene kværner rundt. Lidt om ham: Han er markedsføringsøkonom, har en merkonom i indkøb, har god erhvervserfaring i DK og Kina, har haft få men kvalificerende projektopgaver i danske virksomheder, tidligere bronzevinder i badminton for Kina. Hvordan tjener man en skilling på sådan en fyr? Han har skrevet en fantastisk god ansøgning og sælger sig selv godt. Jeg frygter at jeg smider guld på gaden. Kan man leje ham ud til forskellige virksomheder som vil have kontakter på det kinesiske marked? Opsøgende salg og indkøbsopgaver. Overvejer at starte et sourcingbureau, hvor han finder kontakterne i Kina for danske virksomheder, men det er jo også farligt at basere en virksomhed på en enkeltperson. Kom med mange og kvalificerede bud! På forhånd tak. Så sent som idag har han tilbudt sin arbejdskraft GRATIS til mig, hvis det er småopgaver - selvfølgelig for at få en fod indenfor men alligevel... Michael |
Hej,
Hvis du alligevel overvejer at bevæge dig ind på sourcing af produkter fra Kina - så har du jo behov for den ekspertise din kandidat tilbyder. Så er det jo perfekt at du har det korrekte projekt og kvalificeret arbejdskraft til det.