Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registering af firma

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok så tror jeg at jeg forstår det. Men det er en udenlandsk advokat jeg skal tale med så jeg skal lige have gloserne på plads.

Jeg skal lave en "Joint Venuture" selskab af typen Private limited company. Som skal have Selskab A og Person som ejer 50%/50% .

Er det rigtigt forstået?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:04
Dato: 05-10-2006 12:36:17 Forfatter: badal
Ok så tror jeg at jeg forstår det. Men det er en udenlandsk advokat jeg skal tale med så jeg skal lige have gloserne på plads.

Jeg skal lave en ''Joint Venuture'' selskab af typen Private limited company. Som skal have Selskab A og Person som ejer 50%/50% .

Er det rigtigt forstået?

Ikke helt. Du skal jo ikke indrette jeres kommende ejerstruktur efter om I skal lave koncernregnskab eller ej, men ud fra hvad der er mest hensigtsmæssigt.

Et joint venture er mere en betegnelse for et samarbejde. Et selskab som ikke er et datterselskab er et associeret selskab, men det har ingen praktisk betydning som det bliver sagt.

Iøvrigt. Nu er jeg ikke revisor men mig bekendt er et 50% ejet selskab ikke koncernforbundet med moderselskabet medmindre moderselskabet har bestemmende indflydelse på anden måde, så der skal vel ikke laves koncernregnskab når et selskab er ligeligt ejet af to selskabsaktionærer, eller af et selskab og en person

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hej Bent!

Yep...du har ret...den korrekte betegnelse er associeret selskab, og der skal naturligvis ikke laves

koncernregnskab, såfremt der ikke er bestemmende indflydelse fra moderselskabets side.

Peter

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)