Ok så tror jeg at jeg forstår det. Men det er en udenlandsk advokat jeg skal tale med så jeg skal lige have gloserne på plads. Jeg skal lave en "Joint Venuture" selskab af typen Private limited company. Som skal have Selskab A og Person som ejer 50%/50% . Er det rigtigt forstået? |
Dato: 05-10-2006 12:36:17 Forfatter: badalOk så tror jeg at jeg forstår det. Men det er en udenlandsk advokat jeg skal tale med så jeg skal lige have gloserne på plads.Jeg skal lave en ''Joint Venuture'' selskab af typen Private limited company. Som skal have Selskab A og Person som ejer 50%/50% .Er det rigtigt forstået?Ikke helt. Du skal jo ikke indrette jeres kommende ejerstruktur efter om I skal lave koncernregnskab eller ej, men ud fra hvad der er mest hensigtsmæssigt.Et joint venture er mere en betegnelse for et samarbejde. Et selskab som ikke er et datterselskab er et associeret selskab, men det har ingen praktisk betydning som det bliver sagt.Iøvrigt. Nu er jeg ikke revisor men mig bekendt er et 50% ejet selskab ikke koncernforbundet med moderselskabet medmindre moderselskabet har bestemmende indflydelse på anden måde, så der skal vel ikke laves koncernregnskab når et selskab er ligeligt ejet af to selskabsaktionærer, eller af et selskab og en person