Er der nogen her som ved om det en fordel SEO-mæssigt, at bruge generiske nøgleord når man skriver navne på sine produkter? Her tænker jeg på det lille link med produktnavnet, der ofte er ved siden af billedet af den pågældende vare som der leder een til produktbeskrivelsen når man klikker på den. F.eks. "stor flot kaffemaskine" i stedet for "stor flot model", hvis det nu er kaffemaskiner man sælger :-) Jeg tænker også på om det evt. kan give anledning til "søgeords-kannibalisme" jvf, SEO-LEX. Tak for alle kommentarer!
|
Hej
Ja det er en klar fordel at bruge disse ord, både fordi brugerne jo ikke søger på flot model, men på "flot kaffemaskine" eller bare "kaffemaskine", eller "produktmærke kaffemaskine". Så svaret er ja det er en klar fordel. Jeg kender ikke SEO-LEX, men alt skal gøres med måde. Dog i shops er det jo tit sådan at man både kan klikke på en tekst og på et billede for at komme til produktet, så lige der vil jeg ikke mene at du skal passe så meget på igen. jeg har ikke gennem tiden set at det er blevet straffet.
Håber dette hjælper dig på vej
MVH Kim