Jeg overvejer at starte en mindre online virksomhed. Det kommer til at foregå på den måde at jeg bliver mellemled mellem producent og forbruger med direkte levering fra fabrik. Altså ingen lageromkostninger. Jeg forventer ikke at kunne indtjene alm årsløn de første 2 - 5 år. Jeg er godt klar over at jeg skal momsregistreres. Mit spørgsmål går både på hvilke udgifter jeg vil få. Jeg tænker på sådan noget som revisor osv. Selve virksomheden skal drives hjemmefra via egen PC og internetforbindelse som jeg i forvejen har. Hvilke krav sættes der for regnskabsføring osv.? I det hele taget mangler jeg de informationer der skal bruges for at starte noget selvstændigt. Hjælp ![]() MvH Ulrik |
Hej Ulrik, velkommen til!
Udover revisor, så kommer der formodentlig også en hel del andre udgifter. En godt værktøj til at få styr på det er at lave et budget.
Men det er også en idé at skrive alle dine tanker ned omkring firmaet i en forretningsplan. Søg på forretningsplan, så kan du finde nogle værktøjer, der fortæller mere om og hjælper dig med at starte på at lave en forretningsplan.
En ting du absolut ikke må glemme er, at analysere dine konkurrenter... For hvad er det der gør netop DIN forretning speciel? Hvorfor vælger kunderne dig? Det har du muligvis allerede gjort dig tanker om, men kender du også din målgruppe? Brug dit netværk, eller lav et spørgeskema, hvor du spørger om folk vil købe dine varer online, om de ligger vægt på hurtig fragt, høj support osv. Målet er at få så detaljeret en beskrivelse af din målgruppe. For med det "in mind", så kan du også spore dig ind på den vigtigste del: Markedsføring...
Måske tilbyder din kommune eller dit amt rådgivning omkring virksomhedsstart.