Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage for det??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg læser lige nu til markedsføringsøkonom, og vi har lige afsluttet et større projekt hvor vi skulle være eventkoordinatorer og planlæggere til HK's åbningskongres. HK var super imponerede over det videomateriale jeg havde lavet og vil gerne have at jeg laver mere.

Men hvad skal jeg tage for det? Min lærer foreslog selv lidt under 500kr. eks. moms, men personligt synes jeg det virker ret højt sat når jeg ikke har nogen uddannelse indenfor medie-halløj. (Dog kan jeg godt finde ud af det).

Dertil vil jeg gerne høre mht. betaling. Det smarteste ville være hvis jeg kørte det b2b. Men hvordan? jeg har ikke etableret virksomhed, så skal jeg registrere mig et sted? Jeg forventer ikke at tjene over 50.000 kr. nej, så moms-registrereing er vel ikke nødvendigt på nuværende tidspunkt.

Lige de 2 ting, og hvis folk så eventuelt har nogle råd ville jeg blive glad :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:19

Det eneste jeg ved om den nye opgave er at ham jeg talte med skal holde et arrangement for ca. 200 lægesekretærer og vil gerne have noget lign. 
I kan se her det jeg lavede: http://lmp.lynxmedia.dk/HK/Kongres_2009/Film_fra_aabningen/export_popup?serverinfo=1257748810455614174&skin=HK2009/HK2009&object=HK/Kongres_2009/Film_fra_aabningen&mode=event&isMac=false#

(dog har jeg kun lavet det der foregik på Rigshospitalet) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:38

HALOOO!!

Vågn lige op.
Det er OK, det du laver. Ja - du har noget at lære, men når nogen beder om dine ydelser, skyldes det, at de har værdi for kunden. DET SKAL DU TJENE PENGE PÅ!!!

Du har to sider, du skal veje op mod hinanden:

1. Hvad koster det dig?

2. Hvilken værdi har det for kunden?

Det første beregner du ved at anslå, hvor mange timer, du skal bruge på opgaven, gange dette med din timeløn og lægge omkostnigner til.

Det andet anslår du ved at vurdere, hvor vigtigt det er for kunden at få din ydelse sammenholdt med, hvad kunden skal give for ydelsen andre steder.

Et to minutters TV-indslag kræver formentlig min. to timers råbånd, to timers registrering, to timers transport og to timers redigering. Dertil kommer planlægning, udstyr osv. Altså min. 8 timers arbejde. Hvad er din timeløn 40, 50, 100, 200, 800, 1500 kr.?

Jeg gav omkring 10.000 kr. for 30 sekunder for et par år siden - og det var vennepris.

Bare fordi HK kæmper for, at folk skal have ordentlig betaling for deres arbejde, behøver du ikke lade dig underbetale, vel.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:42

OK - jeg læste lige dit indlæg igen.
Mente du 500 kr. pr. time? - Så synes jeg din lærer har ret.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:54

Ja 500 kr. pr. time.

Tak for dit svar. Det giver meget god mening. Det er nok bare mig der er for "dansk" i det og dårlig til at kræve 'meget'.

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 12:56

Jeg vil mene en pris mellem 450 - 550 kr i timen + moms...!

K

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:56

Simon Christopher Mørk Hermansen:
Min lærer foreslog selv lidt under 500kr. eks. moms,

Du kan ikke arbejde med moms når du ikke er momsregistreret

Anyways - som Kjer ganske rigtigt skriver, så er din pris afhængig af blandt andet: hvad du føler du er værd, hvor stor værdi du giver dine kunder og hvad prisen er hos dine konkurrenter. Men der er også mange andre parametre; måske ønsker du at gøre det utroligt billigt, for senere at kunne få mere arbejde fra samme kunde? Eller måske gratis får at få noget guf som du kan smide i et portfolio online, så du på sigt kan tjene mange penge?

Jeg har ikke den store erfaring med videoindhold, men jeg ville ikke være ked af at betale 400kr i timen for en sådan opgave. Det lyder for mig fair. Lad os så sige, at du er uerfaren og bla bla bla. Mit forslag er noget i stil med 300kr i timen. Det er bare et hurtigt udkast og egentligt aner jeg ikke noget om hvad det burde koste. Dog er jeg næsten 100% sikker på, at dine professionelle "konkurrenter" tager minimum 800kr i timen.

Husk på, at HK kontakter dig, fordi dit produkt har værdi for deres virksomhed. Ikke fordi de gerne vil give dig chancen og ikke fordi du er ung. Glem dig selv og din historie - hvad der er relevant for firmaet er det produkt du leverer. Ikke en skid andet!

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 13:37

Tak for svaret :) Det er et super godt syn at have på det..

Og nej, jeg kan ikke arbejde med moms. Men hvordan gør jeg så? Bør jeg få registreret et firmanavn somewhere eller er den eneste mulighed at få pengene som B-indkomst og bare betale normal skat af det?

Personligt vil jeg helst køre det som b2b. Jeg vil nemlig gerne i gang som iværksætter så jeg kan skrabe penge sammen til idéer der kræver lidt penge på hånden. Jeg må indrømme at jeg ikke har læst alt på startvækst.dk, men det var mere hvis nogen lige kunne slynge nogle stikord ud til hvad jeg kan gøre her. F.eks. registrere firma (hvor??) og ordne det her på en bestemt måde.

Prisfastsættelsen har jeg styr på nu (sådan set). :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:34
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Simon,

Du bør registrere et enkeltmandsfirma til at sælge dine ydelser igennem, når du også har tanker om at starte op som selvstændig på langt sigt. Det koster ingenting at starte firma, og der er ikke lovkrav om revisor, så du kan lave regnskabet selv i starten.

I firmaet opnår du også mulighed for at trække dine udgifter og købsmoms fra. Din salgspris tillægges moms, men det har i sidste ende kun en kortere likviditetsmæssig betydning for HK, der stort set udlignes i sidste ende (kun fratrukket momsens rentebelastning for HK).

Jeg har i øvrigt netop behov for hjælp til noget video til internettet, så måske kan vi finde frem til et samarbejde på længere sigt?

Kontakt mig via kontaktformularen på InvestorKapital eller send mig en PM via Amino. Jeg hjælper dig meget gerne med dine spørgsmål om at starte et firma, opstart af regnskab og spørgsmål til din ændrede selvangivelse - det har jeg hjulpet mange andre iværksættere med tidligere.

Mange hilsner,
Martin E. Jensen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:45

Martin E. Jensen - InvestorKapital.dk:
Kontakt mig via kontaktformularen på InvestorKapital eller send mig en PM via Amino. Jeg hjælper dig meget gerne med dine spørgsmål om at starte et firma, opstart af regnskab og spørgsmål til din ændrede selvangivelse - det har jeg hjulpet mange andre iværksættere med tidligere.

Dejligt med noget rigtig Aminoånd!Yes - og ikke mindst et godt tilbud!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)