Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk selskab til 1 €

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du problemer med at fremskaffe selskabskapitalen, så er der en god mulighed for at oprette et tysk selskab. Selskabet er fuldstændig som det tyske GmbH, som er en blanding af et ApS og et A/S. Der der dog nogle få ændringer. Du kan ved samme lejlighed få tysk frimabil, med godkendelse til at køre i Danmark, tysk bankkonto med Europæisk godkendt kreditkort, store kørselsfradrag. Ulemper. Dit firma kommer til at ligge officielt 20 kilometer fra den danske grænse.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:19

Måske skulle du lige holde det lidt til fakta...

Compaz:

Selskabet er fuldstændig som det tyske GmbH, som er en blanding af et ApS og et A/S.

GmbH svare til et Aps... AG er lig med det danske A/S...

Og det selskab du tilbyder hedder et UG!

Compaz:

Du kan ved samme lejlighed få tysk frimabil

Ja men du fortæller ik noget om beskatningen osv... Du sælger noget på nogle ønsker der slet ik kan indfris irl...

Compaz:

store kørselsfradrag

Forklaring udbedes!

Compaz:

tysk bankkonto med Europæisk godkendt kreditkort

Tyskere er ik vilde med kreditkort... De bruger debitkort!

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 23:20

Compaz:

Har du problemer med at fremskaffe selskabskapitalen, så er der en god mulighed for at oprette et tysk selskab. Selskabet er fuldstændig som det tyske GmbH, som er en blanding af et ApS og et A/S. Der der dog nogle få ændringer. Du kan ved samme lejlighed få tysk frimabil, med godkendelse til at køre i Danmark, tysk bankkonto med Europæisk godkendt kreditkort, store kørselsfradrag. Ulemper. Dit firma kommer til at ligge officielt 20 kilometer fra den danske grænse.

Hej,

Det lyder næsten for godt til at være sandt, så kan du ikke uddybe lidt mere.

Siden man kan få det for 7,5 kr.

Med selskab, mulighed for firmabil mv.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 01:00

Ja nu er det ikke mig der sælger selskaber, men jeg har lige købt et. det er jeg meget tilfreds med

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 01:04

Jamen det er da fakta. Selskabslovgivningen i Tyskland er ændret.  Jeg har selv lige købt et. her er et klip fra internettet til orientering.

Hvad betyder "MoMiG"?

Tysk mode foreskriver, at enhver lov forsynes med et mere eller mindre letforståelig forkortet navn. Vi beskæftiger os i dag med "MoMiG": "Gesetz zur Modernisierung des GmbH-Rechts und zur Bekämpfung von Missbräuchen" - "Lov om modernisering af GmbH-lovgivningen og bekæmpelse af misbrug",

Det vides endnu ikke, hvornår loven træder i kraft. Forbundsrådet har givet grønt lys den 19.09.2008, hvorefter loven træder i kraft den 1. i den måned, der følger på den måned, i hvilken loven forkyndes i Bundesgesetzblatt. Det kan tidligst blive den 01.11.2008, men meget muligt også senere, afhængigt af, hvor hurtigt loven udfærdiges og underskrives af Forbundspræsidenten. Vi følger emnet op i et nyhedsbrev, så snart offentliggørelse er sket.

Med "MoMiG" indføres mini-GmbH'et: "Unternehmergesellschaft (haftungsbeschränkt)" med en mindste stiftelseskapital på 1 € ein, men ændringsloven indeholder desuden vidtgående konsekvenser for alle eksisterende og nystiftede GmbH-selskaber.

Det tyske Ltd. er til UG - med kryds og bolle?

Først den allervigtigste ændring eller rettere nyskabelse: Mindstekapitalkravet til et nystiftet tysk selskab med begrænset hæftelse er sat ned til ikke bare 10.000 euro som diskuteret, men til kun 1,- (én) euro! Den tyske lovgiver går effektivt englænderne i bedene og konkurrerer åbent med de britiske Ltd.-selskaber med et "mini-GmbH" med endnu lavere startkapital: Ikke 1 GBP men kun 79 pence (= 1 €) til stiftelse af et selskab, hvor stifterens hæftelse er begrænset til en i praksis ikke-eksisterende stamkapital.

Denne type selskab er dog ikke en egentlig selvstændig retsform, men skal betragtes som en underform af det traditionelle tyske GmbH, selv om det har sin egen betegnelse: "Unternehmergesellschaft (haftungsbeschränkt)" - "erhvervsselskab (ansvarsbegrænset)". Et sådant UG skal i henhold til de nye bestemmelser altid sammen med selskabsnavnet føre tillægsbetegnelsen

"Unternehmergesellschaft (haftungsbeschränkt)"

i dansk oversættelse: "erhvervsselskab (ansvarsbegrænset)" eller den korte form

"UG (haftungsbeschränkt)",

når det er stiftet efter de nye regler med en stamkapital, der er mindre end de 25.000 euro, der kræves til stiftelse af et "normalt" GmbH. Hvis læseren tilhører de generationer, hvor "UG" giver associationer til fremragende præstationer, er vi nødt til at påpege, at der kan opstå vanskeligheder for et selskab med en begrænset ansvarlig kapital på 1 euro - eller snarere vanskeligheder for de forretningspartnere, som ikke har overblik over de mulige konsekvenser af transaktioner med UG-selskabet.

Et "UG (haftungsbeschränkt)" kan desuden heller ikke frit råde over sit overskud (for så vidt det er overskudsskabende). Hvert år skal mindst en fjerdedel af årets positive resultat henlægges i en reserve, indtil stamkapitalen har rundet 25.000 euro. Herefter kan UG-selskabets generalforsamling beslutte at lade det omdanne til et traditionelt GmbH, uden at det dog er forpligtet hertil.

Man må vente og se, hvilken betydning "UG (haftungsbeschränkt)" vil få i markedet. Det er i sidste ende op til den enkelte forretningspartner at afgøre, om man vil løbe risikoen for kun at have en ansvarlig kapital på 1,00 euro at holde sig til, hvis uheldet er ude.

Deltagernes hæftelse i et UG-selskab

Netop med henblik på at beskytte omsætningen har lovgiveren indført en række krav og forpligtelser, som ikke blot omfatter erhvervsselskabets direktør(er), men også samtlige deltagere i et "UG (haftungsbeschränkt)":

I modsætning til det traditionelle GmbH skal der ikke kun indkaldes til generalforsamling, når det af regnskabet fremgår, at halvdelen af stamkapitalen er sat over styr, men når som helst og med det samme, når selskabet er truet af betalingsudygtighed.

Viser det sig herefter, at erhvervsselskabet faktisk ikke længere er betalingsdygtigt eller er insolvent, påhviler det ikke kun direktøren - som hidtil i et GmbH - at begære selskabet konkurs. Denne forpligtelse påhviler her og nu også samtlige øvrige deltagere i erhvervsselskabet i tilfælde af, at selskabet skulle være "uden ledelse", med mindre disse ikke havde kendskab til erhvervsselskabets situation eller manglende ledelse. Det vil imidlertid blive vanskeligt at løfte bevisbyrden for manglende kendskab, da selskabets truende betalingsdygtighed i sig selv udløser en generalforsamling.

Det er ansvarspådragende i forhold til erhvervsselskabets kreditorer og i øvrigt også strafbart, hvis en selskabsdeltager ikke overholder forpligtelsen til i påkommende fald at begære erhvervsselskabet konkurs.

Man bør derfor nøje overveje, om man virkelig har lyst til at indtræde som deltager i et "UG (haftungsbeschränkt)", med mindre man selv styrer den daglige drift eller har særdeles god indsigt i erhvervsselskabets aktiviteter.

GmbH og UG: En ny eksportartikel

Mens det engelske Limited (og andre udenlandske selskabsformer) efter EF-Domstolens afgørelser uden videre kan have hjemsted i Tyskland, var det omvendte indtil nu ikke muligt. MoMig ændrer den geografiske indskrænkning.

I fremtiden kan ethvert GmbH eller UG ud over stiftelseshjemstedet i Tyskland også have et sæde i udlandet og drive virksomhed derfra. Med andre ord: Tyske virksomheder kan ganske enkelt organisere deres udenlandske aktiviteter gennem tyske GmbH- og UG-selskaber i det pågældende udland. Det gælder naturligvis kun, hvis det fremmede lands ret tillader det; i EU er EF-Domstolens domspraksis et fast grundlag for sådanne aktiviteter.

Indenlandsk forretningsadresse

For at man umiddelbar kan få fat i et GmbH eller et UG (og dets aktiver i givet fald), skal alle - og ikke kun nystiftede - GmbH- og UG-selskaber oplyse en indenlandsk forretningsadresse, der obligatorisk offentliggøres i det tyske erhvervs- og selskabsregister (Handelsregister), en ændring, der i øvrigt burde være sket for lang tid siden. Ethvert selskab er fremover forpligtet til omgående at indberette enhver ændring til registeret.

Enhver officiel forkyndelse på den registrerede adresse gælder fremover som modtaget, også selv om selskabet ikke længere findes på den pågældende adresse. Det er en helt afgørende bestemmelse, der skal forhindre, at såkaldte "selskabsbedemænd" flytter rundt med et selskab uden at angive ny adresse for at undgå gyldige forkyndelser og tilsigelser til selskabet.

Nye pligter for selskabsdeltagere

Ændringsloven indfører en ny og vidtrækkende forpligtelse for selskabsdeltagere, når et GmbH står uden ledelse, f.eks. hvis direktøren har nedlagt sit mandat eller ledelsen er inaktiv. Hvis selskabet er betalingsudygtigt eller insolvent, påhviler det i fremtiden selskabsdeltagerne hver især (og ikke kun direktøren eller forretningsføreren, der formodentlig er forsvundet i en støvsky) at begære selskabet taget under konkursbehandling, og dette endda senest inden tre uger efter betalingsudygtigheden eller insolvensen er indtrådt. Sker dette ikke, hæfter selskabsdeltagerne hver for sig for de deraf følgende skader og ifalder strafansvar.

Blanketstiftelse

Har det nye selskab højst tre stiftende deltagere og højst en direktør, kan man efter de nye bestemmelser stifte selskabet på grundlag af ordlyden i en blanket i lovens bilag.

Det er dog ikke tilladt at afvige fra eller ændre bilagets ordlyd, hvis den simplificerede stifelsesprocedure skal være gyldig. I øvrigt kan der ikke her spares væsentlige udgifter, da loven i den vedtagne form genindfører den fulde notarielle attesteringspligt (og ikke kun underskrivelse for notar).

Lovbilagets tekst til blanketstiftelse - alt efter antallet af stiftere - ligger på vores hjemmeside.

Vi formoder imidlertid, at de fleste selskabsstiftere vil foretrække en skræddersyet løsning, der passer til behov og ønsker fra første dag, hvilket i sidste ende også kan nedbringe omkostningerne.

Deltagerregister

Efter lovens ikrafttræden skal både den attesterende notar og selskabets deltagere indlevere en aktuel liste over selskabsdeltagerne til Handelsregister. Denne deltagerliste (som er offentlig tilgængelig) gælder i forhold til tredjemand som bevis for deltagelse i selskabet.

Loven bestemmer endvidere, at der kan ske bona fide erhvervelse af selskabsandele, når sælger i mindst tre år har været registreret deltager på selskabslisten. Undtaget herfra er naturligvis tilfælde, hvor deltagerlisten er urigtig og fejlen skyldes den berettigedes forhold.

Omvendt medfører denne bestemmelse, at enhver selskabsdeltager gør klogt i mindst hvert tredje år at undersøge, om vedkommende stadig er registreret på listen over deltagere, idet man ellers kan risikere, at ens selskabsandel fortabes.

Til orintering har jeg betalt 350 € for til advokaten for alle formalia. bare til orientering, da der er mange der ikke har 125.000 eller 80.000 som det er i det nye år

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 01:10

Det helt nye er at man overvejer at nedsætte selskabsskatten til 15 %. i Tyskland Til orientering til alle der måske føler at de betaler lidt for meget i skat.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:19

Compaz:

Ja nu er det ikke mig der sælger selskaber, men jeg har lige købt et. det er jeg meget tilfreds med

Nu ved du godt, at du ik an drive sådan et selskab fra DK ik? Der er samme regler som ved et LTD... Du skal stille sikkerhed, som ved et Aps.

Dertil kommer at du ik kan købe tysk firmabil, med mindre du kan dokumenterer at du kører i Tyskland i midst 50% af tiden (mener faktisk det er 60%).

Og hva angår firmabil, så bliver du beskattet efter danske takster... Dvs du bliver beskattet efter hva bilens værdi er i DK (av av av)

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 01:20

Når du har selskabet i Tyskland, kan selskabet købe eller lease en bil. Der er ikke noget med gule plader i Tyskland. Dog skal bilen være momset første gang den er registreret, for at selskabet kan få momsen tilbage. Her er et eksempel på bil. BMW 740 årgang 2006 89.000 kilometer 13.800 € cirka 100.000 kroner. Så er der skatten – Ja det du tager i løn, bliver du beskattet af som var du dansk lønnet. Jeg selv kører til Freiburg hver uge. 2000 kilometer fire gange på en måned. Da jeg bor i en udkantskommune får jeg 1.78 til og fra arbejde. Så jeg får et skattefradrag på 170.880. derudover får jeg får at være ude, der næste år er indskrænket til max. 50.000 så et fradrag på i alt 220.880 om året. Så kan man jo spørge sig selv om man gider køre så langt. Jeg gør. Mine reelle omkostninger er ikke mere end 95.000 så jeg tjener godt på det. Jeg er helt chokket over at det har været muligt og det syntes jeg andre skal vide, hvis de kan bruge det til noget. Jeg har fået tilladelse til at køre hjem i firmaet bil af SKAT.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 01:23

Nu ved du ikke havd du taler om. Gå ind på SKAT internet og læs reglerne. Bilen skal køre 1 skriver EN kilometer mere i Tyskland over en periode på mindst 12 måneder, eller 1 dag mere i Danmark end i Tyskland. Jeg forventer ikke at en kioskejer benytter sig af et Tysk selskab,. men vi er mange der arbejder med andre lande, og så kan det være en god ide.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 01:24

Nej Skat må ikke bede om sikkerhed for momsbeløbet længere. Se afgøelse fra EU domstolen. det var i gamle dage.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)