Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling efter levering (pr. faktura) er dette en god/dårlig idé??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Ja overskriften siger nok det hele.

Jeg tror at en del mennesker fravælger de mindre webshops pga. usikkerheden om hvorvidt de er reele.. Og jeg ville høre om nogle af Jer har erfaringer med at sælge (sende varen til kunden) og blot sende dem en faktura som skal betales senest efter f.eks. 4hverdage efter modtagelse af varen?

Jeg ved at min gamle arbejdsplads ikke havde denne mulighed, men de var også meget store (læs: wupti.com). :-)

Det skal så selvfølgelig være et krav at kunden er at finde på f.eks. krak, dgs.dk osv.
Desværre skal der ikke mange tab/tyverier til før det ville være en omkostelig affære, da jeg ikke hverken benytter advokat eller inkasso firma (alle kunder har betalt til tiden og jeg har igen problemer haft indenfor det sidste år med betalinger).

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:21

Ved salg til private ville jeg ikke turde tilbyde det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 15:24

Anders Christensen:

Ved salg til private ville jeg ikke turde tilbyde det.

Det er det samme jeg tænker.. én kunde som f.eks. bestilte for 10.000kr og så ikke betalte kunne blive en meget omkostelig affære.. Ville dog lige høre om nogle havde gode/dårlige erfaringer med dette :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 15:34

Jeg har lidt blandede erfaringer. Nogle betaler til tiden, andre skal du opkræve længe.

Der findes bare nogle mennesker, der vil snyde hvis de kan, og du står faktisk rigtig dårligt, hvis de ikke betaler.

Flere gange har jeg bare indset, at det ikke var værd at bruge mere energi på. Det var kun småbeløb på et par hundrede kroner, men det som irriterede mig mest, var at snyderen fik lov til at ende op med en gratis vare.

Jeg vil ikke anbefale det.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 15:44

Vi sender kun varer vedlagt fakturaer til firmaer, som vi forinden lige Googler og tjekker efter i CVR-registeret.

Men der er dog en lille undtagelse fra vores regel: 
Hvis en 'gammel' kunde skal have et tilbehør til noget vedkommende tidligere har købt, kan vi godt sende vedlagt faktura, men det hører til sjældenhederne.

Der er af og til privatkunder, der forsøger sig.
Og for sjov Googler vi også dem, og finder af og til ud af, at nogle af dem ikke er særlige vederhæftige.
Vi skriver til disse kunder, at de da er velkommen til at indbetale beløbet på vores bankkonto.
Og hvis (jeg skriver HVIS) pengene så kommer, ja så sender vi varerne.
Men ikke et minut før.

Vi kan sagtens få forretningen til at gå uden at tilbyde vedlagt faktura til privatkunder.
Det eventuelle bøvl det giver, hvis kunden ikke betaler, gider vi simpelthen ikke.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:49

Hej

Jeg har det på samme måde som KNUD S.

Jeg har selv en webshop og sender generelt ikke ud pr. faktura.   Undtagelsen er dog gode solide kunder igennem længere tid.  Du skal bare passe på præcist det, for det er et kendt trick, at en svindler opbygger et tillidsforhold til en webshop, hvorefter de snyder dem big-time med en større ordre.

Private kunder og enkeltmandsvirksomheder er farlige at give kredit.

Jeg tror iøvrigt ikke du skal være bange for at miste kunder på det.   Vi får fra tid til anden en forespørgsel på betaling pr efterkrav.  Dette er dog pr 1. januar i år heller ikke længere muligt ved Postdanmark.  Vores erfaring er dog, at det er minimalt hvad der falder fra på den konto.

Mvh

Cotonshoppen.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:01

Hej Steven

Private prøvede jeg lidt med istarten, men droppede hurtigt dette - alt for mange problemer med manglende betalinger. Det er utroligt hvad folk vil gøre sig til tyv for.   Jeg fik alle penge ind via rykkerskrivelser og trusler om incasso, men tiden jeg brugte på dette er det slet ikke værd.

Firmaer derimod har jeg ingen problemer haft med , men skal dog siges at mange betaler mere eller mindre når det passer dem. De tager fakturadato som " vejledende " , men betaler dog.

Jeg har ikke sendt rykker ud til disse som sådan, men måske en skrivelse som:

Hej xxx

Kan du checke med dit bogholderi vedr. faktura xx, forfald xx , da vi endnu ikke har modtaget betaling.

Mange firmaer ville jeg slet ikke have haft, hvis jeg ikke tilbød 8-14 dages kredit .

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:14

I disse hårde tider, var det ik et alternativ vi overhovedet ville overveje. Vi har døjet nok med B2B kunder, som ik kunne finde ud af at betale til tiden!

Du kommer til at spilde mange timer + penge på rykkere mm, og så er et salg jo egentlig intet værd. Så er det bedre intet at sælge...

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Skrevet kl. 16:15

Hej alle sammen.

Okay, kan godt se at svaret er meget entydigt :-) Og egentlig også nogenlunde som forventet. Tak for feedbacken, jeg kører videre som hidtil med betalingsmulighederne.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:22

Zacho:
jeg kører videre som hidtil med betalingsmulighederne.

Men jeg synes så, at du skulle se at få Dankort som betalingsmulighed.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)