Jeg er ved at lave et blogging system, som mine besøgende kan bruge, let og elegant til at lave deres egen blog. Jeg er ikke den største blogger selv, men jeg har en formodning om at nogle af jer er stor-forbrugere af blandt andet Wordpress.
1. Kan i give mig nogen synspunkter på, hvad der SKAL være med i et blogging system? Evt. fejl/mangler i jeres eget? 2. Kan i give mig et indtryk af, hvad der er behov for, rent tracking mæssigt. Skal jeg lave større tracking-system, som kan fortælle stort set de samme ting som Google Analytics, eller har folk kun behov for at vide hvor mange besøgende de får?
Kan i give mig nogen synspunkter på, hvad der SKAL være med i et blogging system? Evt. fejl/mangler i jeres eget?
Kig på Wordpress. De fleste standardfunktioner fra wordpress mener jeg du bør have med.
Patrick Olsen:
2. Kan i give mig et indtryk af, hvad der er behov for, rent tracking mæssigt. Skal jeg lave større tracking-system, som kan fortælle stort set de samme ting som Google Analytics, eller har folk kun behov for at vide hvor mange besøgende de får?
Det kommer jo meget an på dine kunder og hvad de skal bruge deres blog til. Personligt ville jeg gerne have muligheden for selv at tilføje siden til google analytics, for her har jeg samlet alle mine andre sites. Plus det faktum, at du nok får svært ved at kode noget, der bare er i nærheden af så godt som analytics.
Kig på Wordpress. De fleste standardfunktioner fra wordpress mener jeg du bør have med.
Jeg kender godt udmærket godt Wordpress, men jeg er nu mere interesseret i hvilke funktioner brugere lægger vægt på.
Rasmus Hoeks:
Det kommer jo meget an på dine kunder og hvad de skal bruge deres blog
til. Personligt ville jeg gerne have muligheden for selv at tilføje
siden til google analytics, for her har jeg samlet alle mine andre
sites. Plus det faktum, at du nok får svært ved at kode noget, der bare
er i nærheden af så godt som analytics.
Jeg har personligt ikke noget imod at lave et større system til det. Det vil bare trække resurser. Jeg kan gøre sådan at man kan benytte sig af Google Analytics, men hvis det skal være avanceret, hælder jeg til selv at lave den avanceret part af flere grunde. Skal folk få et lille indblik? (stort set ingen resurser) Eller skal folk få et stort indblik? (en hel del flere resurser)
Jeg kender godt udmærket godt Wordpress, men jeg er nu mere interesseret i hvilke funktioner brugere lægger vægt på.
Ja, det er jeg klar over du gør. Men jeg mener, at de burde have de standard funktioner, der er tilgængelige i wordpress.
Patrick Olsen:
Jeg har personligt ikke noget imod at lave et større system til det. Det vil bare trække resurser. Jeg kan gøre sådan at man kan benytte sig af Google Analytics, men hvis det skal være avanceret, hælder jeg til selv at lave den avanceret part af flere grunde. Skal folk få et lille indblik? (stort set ingen resurser) Eller skal folk få et stort indblik? (en hel del flere resurser)
Det kommer fuldstændig an på hvad dine brugere skal med deres blog, og på hvilket teknisk niveau de befinder sig. Er det til en blog omkring hækling, hvor brugere i gennemsnittet er 60år, ja så er det sikkert nok med en statestik, hvor de kan se hvor mange der har besøgt siden.
Kan du ikke komme med lidt flere inputs til hvilken type blog det drejer sig om?
Det kommer fuldstændig an på hvad dine brugere skal med deres blog, og på hvilket teknisk niveau de befinder sig. Er det til en blog omkring hækling, hvor brugere i gennemsnittet er 60år, ja så er det sikkert nok med en statestik, hvor de kan se hvor mange der har besøgt siden.
Kan du ikke komme med lidt flere inputs til hvilken type blog det drejer sig om?
Det tekniske niveau er generelt lavt. Når det er sagt, så ved jeg allerede nu at der erfarende bloggere også kommer til at benytte sig af det. Herudover vil jeg lave en hel del guides til blog-optimering så hr. & fru. Jensen kan yde en ekstra indsats hvis det er det de har lyst til.
Wordpress er et genialt blog-værktøj - specielt for folk, der ved en smule om, hvad man kan med det. Men hvis dine brugere ikke er så teknisk funderede, så ville de drukne i alt den funktionalitet der er hos wordpress. Lad for gud skyld være med at give dem en masse muligheder, som de alligevel ikke bruger. Det er jo også en af grundene til, at der er to udgaver af wordpress - en hosted udgave med få funktioner og en ikke hosted udgave med alle plugins etc.
Derfor har vi brug for at vide en del mere om din målgruppe for at komme med råd til, hvad lige præcis dine bloggere har brug for. Er der et overordnet tema for dit blogsystem, hvor gamle er dine bloggere, hvad blogger de om osv.
Hvis det er Hr. og Fru Danmark er en gallerifunktion dog altid et must. Hvad statistik angår, så kan den målgruppe som regel klare sig med en tæller, der viser antal besøg på de forskellige sider.