Man kunneogså lægge det ud på en anden måde, hvis nu du skulle hyre et rengørings firma til at gøre renti din viksomhed, du kom til møde med dem du havde valgt, men du opdager der er møg beskidt der.
Her vil jeg da ikke være skeptisk overfor ham, men måske over for dem der har rådgivet ham på hans hjemmeside. Eller også har han selv tænkt at han da nemt kunne lave sin hjemmeside i Frontpage (ikke godt.. nu skal jeg vaske min mund med sæbe) og hans email havde han måske i starten. Han tænker at han måske vil miste sine kunder hvis han skifter email adresse.
Det er der humlen i det er HVEM bruger en gratis-adresse? Er det den professionelle udvikler, designer eller er det en der ikke kender noget til computere som driver sin virksomhed?
Det er ikke alle som ved alt om hvad der driver sig på nettet. Et eksempel jeg kan komme med er at i februar mødte jeg en fra min skole da jeg gik i 10. klasse og det er nu 20 år siden. Han kunne lige bruge Facebook og nogle få hjemmesider. Ved siden af stod jeg som har arbejdet med programmering i 12 år.
Vi er alle på forskellige niveauer og der ER altså nogle herinde som ikke helt ved at der er nogle ude i den store verden som knap nok kan skrive på et tastatur uden at være bange for at de slettet internettet.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Det er idag så enkelt at købe sit eget domænenavn, opsætte en hurtig hjemmeside samt opsætte en mailadresse, at der ikke er nogen undskyldning for at lade være.
Ikke alle er på dit niveau. Der er mange der er på lavere niveau hvor de er bange for hvad de vil kunne komme til at ødelægge.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Prøv at læse Niels eksempel og hold det op mod det jeg har skrevet hele dagen. Scam? Næppe...
Prøv at tage solbriller af og se generelt på det Det her handler jo ikke om det er scam eller ej, jeg siger bare free mails bliver brugt MEGET i den forbindelse.
Klart kan man være seriøs selvom man ikke har en mail som passer til ens domæne, men uanset hvordan jeg drejer den ser det i min verden useriøst ud med en free mail.
Prøv at tage solbriller af og se generelt på det Det her handler jo ikke om det er scam eller ej, jeg siger bare free mails bliver brugt MEGET i den forbindelse.
Så prøv at læse det jeg har skrevet hele dagen, og hold det op mod Niels´ indlæg og eksempel. Sjovt at det hele stemmer overens bortset fra at jeg kaldte ham Thomas på 50 år, uden den store IT erfaring og Niels kalder vedkommende tømre...
Allan Hansen:
Klart kan man være seriøs selvom man ikke har en mail som passer til ens domæne, men uanset hvordan jeg drejer den ser det i min verden useriøst ud med en free mail.
Yes i din verden. Som tidligere skrevet er der mange som har svært ved at se tingene fra en neutral vinkel. De ser det hele fra deres verden, med deres erfaring og knowhow. Men nu er det langt fra alle som arbejde med IT til daglig, som f.eks du gør...
Yes i din verden. Som tidligere skrevet er der mange som har svært ved at se tingene fra en neutral vinkel. De ser det hele fra deres verden, med deres erfaring og knowhow. Men nu er det langt fra alle som arbejde med IT til daglig, som f.eks du gør...
Du konkludere ret hurtigt, jeg melder tilbage med min mening og kan uden problemer se tingene fra andres side, jeg har lavet en del projekter for netop den målgruppe du omtaler.
Men virkligheden er den at flertallet stopper op når de ser free mails brugt som firma mails det var det trådstarter lagde op til og ikke det du har skrevet hele dagen....
Du konkludere ret hurtigt, jeg melder tilbage med min mening og kan uden problemer se tingene fra andres side, jeg har lavet en del projekter for netop den målgruppe du omtaler.
Men virkligheden er den at flertallet stopper op når de ser free mails brugt som firma mails det var det trådstarter lagde op til og ikke det du har skrevet hele dagen....
Så skulle du læse mit første indlæg... Der står det tydeligt at det ik er den optimale løsning, men at det ik burde have indflydelse på om et firma er seriøst eller useriøst!