Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er hotmail, gmail etc. ok som mailadr. til firma ?

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Derfor er det en god ide hvis man har brugt sin free mail længe og har en masse kunder på den at redirecte alle mails fra den til sin nye mail med ens domænenavn i indtil alle dine kunder er på plads i den nye.

Fortæl evt det til en person, som slet ik er sikker i brugen af mailsystemer... Så får du din sag for! (taler af erfaring)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:26

Fashion-Seller:
Fortæl evt det til en person, som slet ik er sikker i brugen af mailsystemer... Så får du din sag for! (taler af erfaring)

Det er allerede sket op til flere gange Smile

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:28

Allan Hansen:

Fashion-Seller:

Det er allerede sket op til flere gange Smile

Så ved du os at selv meget basale ting, pludselig er en prøvelse. Derfor kræver det at personen først bliver fortrolig med det nye system, før man begynder at pådutte en masse funktioner...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:31

Fashion-Seller:
Derfor kræver det at personen først bliver fortrolig med det nye system, før man begynder at pådutte en masse funktioner...

En masse funktioner ? En webmail som høre med når du køber et domæne er ikke en masse ekstra funktioner men mere det samme som alle de free mail, kunden behøve ikke tjekke sine mails fra outlook!

Eller hvad mener du med ekstra funktioner ?

/allan

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 09:37

Fashion-Seller:

Øhh den kræver en forklaring! Alt i Hotmail eller Gmail er os på dansk! Du vælger bare dansk som basis-sprog... Svære er det ik.

Hvis du tjekker efter, så er mest spam fra Yahoo mailadresser! Yahoo er brugt mest i USA og Asien, mens Hotmail er et Europæisk fænomen generelt...

Jeg siger heller ikke at hotmail ikke er for danske brugere, jeg siger jo netop at TDC freemail IKKE er for andre end danskere og dermed burde foretrækkes (efter min mening)

Hvor der kommer mest spam fra skal jeg ikke gøre mig klog på, men det meste af det jeg får er fra hotmail adresser. Den kan også vendes en gang så jeg udtaler at de fleste af de mails jeg får fra hotmail adresser er spam...

Mht. ældre brugere der skulle føle sig mere hjemme i webmail på dansk og derfor vælger hotmail... nixen, den tror jeg ikke på for de fleste danske mail og internet-udbydere har da webmail på dansk, og er man i den generation vil man vel føle sig mere tryg ved en dansk udbyder der kan levere det samme. (det er ihvert fald sådan jeg tænker om det).

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:52

Kim Thranborg:

Jeg siger heller ikke at hotmail ikke er for danske brugere, jeg siger jo netop at TDC freemail IKKE er for andre end danskere og dermed burde foretrækkes (efter min mening)

Tjaaa Hotmail er den foretrukne, da der automatisk følger en msn med. Ingen ydeligere bøvl... Så unge mm vælger altid Hotmail.

Kim Thranborg:

Hvor der kommer mest spam fra skal jeg ikke gøre mig klog på, men det meste af det jeg får er fra hotmail adresser. Den kan også vendes en gang så jeg udtaler at de fleste af de mails jeg får fra hotmail adresser er spam...

Okay så får du ik mange mails fra kunder (hvis disse er B2B så er der jo en logisk forklaring) eller venner?

Kim Thranborg:

Mht. ældre brugere der skulle føle sig mere hjemme i webmail på dansk og derfor vælger hotmail... nixen, den tror jeg ikke på for de fleste danske mail og internet-udbydere har da webmail på dansk, og er man i den generation vil man vel føle sig mere tryg ved en dansk udbyder der kan levere det samme. (det er ihvert fald sådan jeg tænker om det).

Tjaa det kunne jo os være Jubiimail, mail, sol eller nogle af de andre danske udbyddere... Men tag udgangs punkt i mit tidligere eksempel, Thomas på 50 år. Da han for et par år siden skulle have en mail, hjalp hans søn ham. Derfor blev det Hotmail. Den har han nu brugt i en årrække og føler sig 100% sikker i. Derfor er det vel meget naturligt at han evt oprette en ny hotmail, som firmamail, da han kender den ud og ind, og selv kan klare problemstillingerne.

Hvis du kigger på dem, som bruger hotmail, gmail, jubiimail, sol, ofir, freemail what ever som firmamail, så er det jo typisk personer af lidt ældre årgang. Det er jo ik Martin på 21 år der gør det, for han ved jo godt hvordan de andre systemer fungere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:53

Allan Hansen:

En masse funktioner ? En webmail som høre med når du køber et domæne er ikke en masse ekstra funktioner men mere det samme som alle de free mail, kunden behøve ikke tjekke sine mails fra outlook!

Eller hvad mener du med ekstra funktioner ?

Den kan typisk mere end hotmail mm kan, og så gøres flere af tingene på nye måder. Måske en lidt dum formulering, jeg fik fyret af ;D

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:04

Tænk engang på modtagerrne jeg mener dem som man sender mails til, nolge har måske blokeret HELT for hotmails grundet div scam mails ect. fra esk hotmail.

Free mail øjner for mig stadig om der er noget som ikke er helt korrekt, hvis man vil køre en forretning mås man jo sætte sig lidt ind i tingene ligesom man skal forholdesig til regler om skat moms osv vil jeg mene det var på sin plads hvis man har en webshop man så også satte sig ind i den del som hed mail som i øvrigt ikke er så svært at lære de basale ting i.

/allan

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:18

Jeg synes at Hotmail o.lign. er useriøst og uacceptabelt ligegyldigt hvilken type virksomhed vi taler om.

Uanset hvem man er, og hvor gammel man er, så er det ikke svært at betale sig fra at få mail på sit eget domæne.

Til nød kan de ældre "virksomhed@mail.dk" dog accepteres, men eget domæne er fortsat at foretrække.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 10:30

Hej Kim

Jeg vil give dig ret i at det er vigtigt at du bruger din virksomhedsnavn efter @, som jeg gør på kim@billigtisverige.dk

Tidligere brugte jeg en Gmail adresse og det virkede ikke særligt professionelt. Efter at jeg har skiftet, så fornemmer jeg en større accept for at mine ydelser koster penge.

Jeg har dog beholdt Gmail som udbyder og bruger deres specielle apps system, hvor jeg kan bibeholde Gmails geniale mailsystem og samtidigt have min egen adresse.

Jeg bruger Gratisdns til håndtering af mine domæner og her peger min MX adresse på Google, og jeg har en e-mail indboks på 25 GB for omkring 350 kr. om året. (Tidligere var det gratis, men nu er det blevet næsten gratis).

Her indgår også online dokumenter i både word og excel og det er supersmart, når man som mig arbejder på 3 forskellige computere.

Med venlig hilsen

Kim

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)