Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er hotmail, gmail etc. ok som mailadr. til firma ?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg synes ofte man ser håbefulde iværksættere og småfirmaer oplyse mailadresser som ligger hos f.eks. hotmail, gmail, yahoo, jubii osv.

På mig virker en sådan mailadresse useriøs, og jeg bliver automatisk tilbageholdende i forhold til at have noget at gøre med dem - uanset om det er køb eller salg.
Jeg ved godt at der kan være et økonomisk aspekt i det, men hvis der absolut skal benyttes en gratis mailadresse, vil det så ikke være bedre at benytte f.eks. freemail fra tdc, eller mailadresser som bliver stillet til rådighed gennem internetudbyderen ?

En anden lignende ting jeg har svært ved at forstå er at man noge gange kan se småfirmaer oplyse en hjemmesideadresse som f.eks. www.minvirksomhed.dk og samtidig en mailadresse som f.eks. @post7.tele.dk eller ovenikøbet måske en jubiimail.
Her kan jeg ikke forstå at man ikke skynder sig at få lavet mailadressen @minvirksomhed.dk så det både passer sammen med hjemmesideadressen og giver en lidt højere grad af seriøsitet.

Er det bare mig der er for kritisk og snæversynet, eller har i andre det på samme måde ?

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:09

Hej Kim

Kim Thranborg:
Er det bare mig der er for kritisk og snæversynet, eller har i andre det på samme måde ?

Nej det syntes jeg ikke. jeg giver dig ret og problemet må næsten skyldes den myte om man ikke kan flyttes sin mail til en ny for så mister man og hvad med alle dem som bruge min gamle mail.

Dette lyser klart af uvidenhed da der jo slet ingen risiko ved at lave sig en mail til firmaet, med mindre man har en udbyder som er klamphugger!

/allan

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:12

Hej Kim

Jo kan godt være enig med dig i dette.

Selv om mange andre ting selvfølgelig også spiller ind, så er mail aredeesn ihvertfald meget nem og billig at fixe.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:12

Du skal huske på, at især den lidt ældre generation ik har den samme føling med internet, mails osv generelt. Dvs de benytter de systemer/sites som de føler de kender, og føler sig sikre ved.

Vi kan godt blive enige om, at det måske ik ser super godt ud, men at virke useriøs er måske lige i overkanten.

Og hvor er forskellen egentlig på freemail fra TCD og så hotmail fra Microsoft eller gmail fra Google? Eneste forskel er navnet!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:17

Fashion-Seller:
Vi kan godt blive enige om, at det måske ik ser super godt ud, men at virke useriøs er måske lige i overkanten.

Jeg syntes det ser useriøst ud med freemails. Når du køber et domæne med hotel i DK følger der 99% af gangende mails med og det er der lang mere seriøst at skrive fra sin firma mail kontra en hotmail ect.

/allan

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 09:17

Svar til Fashion-Seller
Forskellen på freemail fra TDC og hotmail fra Microsoft er vel egentlig ikke så stor.
Dog er freemail primært for DK brugere da alt i adminis´trationen er på dansk, hvorimod hotmail er for hele verden.

En anden detalje er at der meget sjældent kommer spam etc. fra mailadresser der hører under TDC, hvorimod en meget stor del af det spam og snavs der kommer i min indbakke netop kommer fra eller via hotmail-adresser.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:20

Allan Hansen:

Jeg syntes det ser useriøst ud med freemails. Når du køber et domæne med hotel i DK følger der 99% af gangende mails med og det er der lang mere seriøst at skrive fra sin firma mail kontra en hotmail ect.

Som jeg skrev, så er vi enige om at det ik ser super smart ud, men hvis Thomas på 50 år åbner en webshop, og ik lige føler sig tryg ved Outlook eller andet, så er hotmail eller gmail vel okay. Det er vel ik mailen der afgøre om en side eller et firma er seriøst!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:21

Derfor er det en god ide hvis man har brugt sin free mail længe og har en masse kunder på den at redirecte alle mails fra den til sin nye mail med ens domænenavn i indtil alle dine kunder er på plads i den nye.

/allan

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:23

Kim Thranborg:

Svar til Fashion-Seller
Forskellen på freemail fra TDC og hotmail fra Microsoft er vel egentlig ikke så stor.
Dog er freemail primært for DK brugere da alt i adminis´trationen er på dansk, hvorimod hotmail er for hele verden.

Øhh den kræver en forklaring! Alt i Hotmail eller Gmail er os på dansk! Du vælger bare dansk som basis-sprog... Svære er det ik.

Kim Thranborg:

En anden detalje er at der meget sjældent kommer spam etc. fra mailadresser der hører under TDC, hvorimod en meget stor del af det spam og snavs der kommer i min indbakke netop kommer fra eller via hotmail-adresser.

Hvis du tjekker efter, så er mest spam fra Yahoo mailadresser! Yahoo er brugt mest i USA og Asien, mens Hotmail er et Europæisk fænomen generelt...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:23

Fashion-Seller:
Som jeg skrev, så er vi enige om at det ik ser super smart ud, men hvis Thomas på 50 år åbner en webshop, og ik lige føler sig tryg ved Outlook eller andet, så er hotmail eller gmail vel okay. Det er vel ik mailen der afgøre om en side eller et firma er seriøst!

Enig, men der følger også webmail med til de fleste som er online baseret som de andre:)

/allan

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)