Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mersalg og Mersalg

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes vistaprint bør tjene som inspiration til alle som udvikler eller driver netbutikker. Deres online værktøjer til at uplade ens grafik, og få en fornemmelse af hvordan en eksempelvis kuglepen /m tryk ser ud fungere rigtig godt, men det er nu ikke så meget det det handler om i det her indlæg.

Jeg vil have trykt en webadresse på en kuglepen, bestiller, uploader grafik, ser resultatet og smider i kurv. Næste side er en lang række produkter som andre også har købt, hvor de automatisk har sat min grafik ind: så kan jeg lige hurtigt smide nogle mussemåtter med i kurven, med et enkelt klik.

De gør alle steder opmærksomme på hvor mange penge / procent man spare. Hver gang man fylder mere i kurven står der at man har spar 25% på det her, 28% på det her, totat har man spare 438,34 kr.

Man indtaster bestillingsdata, og kommer til bekræftelse. Igen bliver man præsenteret for, om man ikke lige skal have 50 adresseslabels med for 100,00 , der er så to knapper. Bestil med adresselabels og bestil uden adresselabels.

Efter endt bestilling kan man for få 25,00 kr rabat på næsten bestilling, hvis man lige anbefaler en ven. Når man ar betalt, får man af vide at Vistaprints kunder kan få 4 gratis lejefilm ved lovefilm.dk.

Deres system er gennemsyret af mersalg - nogle gange er det ligefrem overdrevet, men jeg tror helt sikkert at hvis man har den typiske netshop, kunne man godt overføre nogle af de teknikker vistaprint bruger.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:11

Det handler også om at stoppe før kvalmepunktet.

Jeg har før forladt en netbutik med fyldt indkøbsvogn, fordi jeg ikke orkede at vente længere på at komme til kassen.
- men hvis de 100 næste kunder hver køber blot én procent mere, er det jo ligegyldigt, at jeg gik min vej.

mvh Hans

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:16

Hej Hans,

Ja bestemt - men jeg er af en eller ande overbevisning om at med den målgruppe vistaprint rammer, så fungere det de laver godt.

Min pointe var også blot i stedet for bare have en række kategorier med produkter, jamen så bør man måske tænke lidt ud af boksen, for at skabe mere salg pr. enkelt kunde :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:31

Hej Casper

For lige at slå det fast: Jeg er også enig. Det er en god idé at tænke i mersalg - både for webshops og for os andre.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du er inde på et meget vigtigt og generelt overset område for salg på nettet. Så top indlæg Yes

Antallet af mere-salgs tilbud er en smagssag, men hvis køberen har åbnet sin punge, så er man uforskammet, hvis man ikke tilbyder et par af "Speciel price for you"-tilbud og lad kunden selv bestemme om det også dækker vedkommendes behov.

Men mange overser denne unikke mulighed også i den virkelige verden.

Sælger du -

Design lamper - så tilbyd et par pærer og en kilometer ledning.

Bukser - så tilbyd bælte og sokker.

Design tasker/kuffert - så tilbyd en håndtaske og toilettaske.

Design af hjemmesider - så tilbyde 5 timers ekstra support og en SEO-bog.

Coaching - så tilbyd en "selv-hjælps bog" og en 2 timers opfølgning, som kan bruges 6 måneder senere.

Bare husk at der er en "her og nu" pris.

Så vil du tjene penge, så gør noget ved det allerede nu Yes

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil have mere inspiration til ekstrem upselling, så prøv at bestille et produkt (domæne eller andet) hos Godaddy. Deres check-out proces er nærmest også et forhindringsløb af tilkøb, forslag til ekstra domæner etc.

For mig tæt på grænsen til, at jeg ikke gennemfører mine ordrer, men formentlig noget, der i det store billede kaster en del mersalg af sig.

(Og Godaddys efterfølgende mailkampagne er også et stilstudie værd. Især hvis man som Thorborg var inde på, synes at danske e-købmænd er for flinke og for lidt aggressive. Der får den altså også hele armen med evige kampagner, rabatkoder etc.)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:13

En anden ting er prissætningen på ens kerne produkter. Mange sammenligner priser med andre netbutikker for at finde det billigste sted - sælg dine bukser til lige over indkøbsprisen. Det vil garanteret give en del ordre - men tilbyd så kunderne bælter og sokker, hvor din fortjeneste er noget bedre.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 01:14

Når man har handlet hos Vistaprint bliver man også bombarderet med nyhedsbreve, hvilket helt sikkert også betyder, at mange vender tilbage for at handle hos dem. Nyhedsbrevene indeholder altid noget lignende dette: ''Tilbud til alle i din hjemby'', ''Du er blevet udvalgt til et tilbud'', ''Du er vinderen'' og lignende. De får altså folk til at tro, at tilbuddet er helt særligt for dem, og det får folk til at købe. Derudover kører de konstant med alle mulige forskellige tilbud.

Mvh. Alexander

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:27

Ja VistaPrint har helt sikkert fat i noget af det rigtige Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 01:51

Jeg må så indrømme, at lige netop deres mailkampagne meget hurtigt fik mig til at melde nyhedsbrevet fra hos dem igen. I løbet af 9 dage efter mit køb fik jeg 11 mails fra dem. Den slags får mig meget hurtigt til at stå af. Det er okay, at de er aggressive, men jeg gider altså ikke høre fra dem mere end en gang om ugen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)