Jeg syntes vistaprint bør tjene som inspiration til alle som udvikler eller driver netbutikker. Deres online værktøjer til at uplade ens grafik, og få en fornemmelse af hvordan en eksempelvis kuglepen /m tryk ser ud fungere rigtig godt, men det er nu ikke så meget det det handler om i det her indlæg. Jeg vil have trykt en webadresse på en kuglepen, bestiller, uploader grafik, ser resultatet og smider i kurv. Næste side er en lang række produkter som andre også har købt, hvor de automatisk har sat min grafik ind: så kan jeg lige hurtigt smide nogle mussemåtter med i kurven, med et enkelt klik. De gør alle steder opmærksomme på hvor mange penge / procent man spare. Hver gang man fylder mere i kurven står der at man har spar 25% på det her, 28% på det her, totat har man spare 438,34 kr. Man indtaster bestillingsdata, og kommer til bekræftelse. Igen bliver man præsenteret for, om man ikke lige skal have 50 adresseslabels med for 100,00 , der er så to knapper. Bestil med adresselabels og bestil uden adresselabels. Efter endt bestilling kan man for få 25,00 kr rabat på næsten bestilling, hvis man lige anbefaler en ven. Når man ar betalt, får man af vide at Vistaprints kunder kan få 4 gratis lejefilm ved lovefilm.dk. Deres system er gennemsyret af mersalg - nogle gange er det ligefrem overdrevet, men jeg tror helt sikkert at hvis man har den typiske netshop, kunne man godt overføre nogle af de teknikker vistaprint bruger. Med venlig hilsen |
Det handler også om at stoppe før kvalmepunktet.
Jeg har før forladt en netbutik med fyldt indkøbsvogn, fordi jeg ikke orkede at vente længere på at komme til kassen.
- men hvis de 100 næste kunder hver køber blot én procent mere, er det jo ligegyldigt, at jeg gik min vej.
mvh Hans