Hvordan vil det påvirke et websites placering på Google, hvis jeg sætter mit link ind i signaturen på et forum, hvor jeg har skrevet mere end 100 indlæg?
Pludselig vil der blive linket til mit website 100 gange. Opfatter Google det som så unaturligt, at det har en negativ indlflydelse på websitets placeringer?
Er der forskel på, om de 100 links er de første links til websitet overhovedet, eller om de kommer efter, at er er placeret links flere andre steder på internettet?
Google vil sandsynligvis ikke finde alle hundred links på en gang, det kræver jo at den komme forbi hver enkelt side og gen-indeksere den for at finde det nye link. En anden faktor er også om der er nofollow på de links det drejer sig om.
Google vil sandsynligvis ikke finde alle hundred links på en gang, det kræver jo at den komme forbi hver enkelt side og gen-indeksere den for at finde det nye link. En anden faktor er også om der er nofollow på de links det drejer sig om.
Med venlig hilsen Casper Schneider
Tak!
Har links ingen effekt på websitets placering i google, hvis der er nofollow?
Nej så betyder det intet. Nofollow betyder at linket ikke forlader siden. Du kan se om et link har nofollow ved at højreklikke på en side, klikke på " Vis sidens kildekode " (på Firefox) og " Vis Kilde " (på internet Explorer). Så finder du dit link i koden. Hvis der står nofollow bag dit link, er det nofollow. Hvis der ikke står noget, så kan det betale sig at have et link der.
Det betyder meget at have sit link herinde, så link du bare løs :)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Du skal ikke bekymre dig om det. Jeg tilmeldte 500 links herinde fra på èn gang. Jeg har ingen problemer. Problemerne kommer , vidst nok, hvis du tilmelder dig for mange linkataloger på èn gang. Jeg er ikke ekspert, men du kan vidst nok tilmelde dig ca 10 linkkataloger om ugen.
Men, igen jeg har ingen problemer med mine mange links herinde fra
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Virker det "underligt", at du har 100+ links med præcis den samme tekst fra en enkelt hjemmeside når du ser det i forhold til alle de andre links der er til din side?
Hvis du har en god, veletableret hjemmeside, som ikke er "overoptimeret", så er det ikke noget du behøver at bekymre dig om.
Hvis siden er helt ny, så ville jeg nok lige overveje det en ekstra gang. Det vil sandsynligvis ikke være noget, som vil kunne skade din side, men hvis din linkprofil ender med at være 2000 links med samme anchor tekst fra 4 hjemmesider, så er det sandsynligvis heller ikke hjælpe dig.
Kig eventuelt på andre sider om det samme emne, og se hvordan deres linkprofil ser ud.
Jeg vil mene at det kan hjælpe dig meget at bruge links i signaturen, hvis linket da ikke har nofollow tilknyttet, som de andre også siger. Det eneste jeg vil mene du skal tage hensyn til, er om det forum du skriver i har en hvis standard, altså ikke er en spamside, for ellers kan det have en negativ effekt. men det er dog ret sjældent at dette sker, men det kan ske.
Virker det "underligt", at du har 100+ links med præcis den samme tekst fra en enkelt hjemmeside når du ser det i forhold til alle de andre links der er til din side?
Hvis du har en god, veletableret hjemmeside, som ikke er "overoptimeret", så er det ikke noget du behøver at bekymre dig om.
Hvis siden er helt ny, så ville jeg nok lige overveje det en ekstra gang. Det vil sandsynligvis ikke være noget, som vil kunne skade din side, men hvis din linkprofil ender med at være 2000 links med samme anchor tekst fra 4 hjemmesider, så er det sandsynligvis heller ikke hjælpe dig.
Kig eventuelt på andre sider om det samme emne, og se hvordan deres linkprofil ser ud.
Jeg ville ikke bekymre mig. Google giver ikke samme værdi pr. link - det er ikke sådan så man får 100 gange så meget linkjuice når man har skrevet 100 posts på et forum end hvis man kun havde skrevet en enkelt post.
Er du aktiv på flere forums vil jeg dog variere ankerteksterne på de forskellige forums