Hej alle Nu er jeg ved at være klar med forslag til min afregningsplan indenfor MLM og har derudover nogle udfordringer som jeg gerne vil have kommentarer til. Håber I vil hjælpe med kommentarer, så starten på et dansk MLM eventyr kan komme positivt fra start. Jeg har regnet med følgende model f.s.a. afregning. 1. led 25% på varer der købes til videresalg. 2. led 5% 3. led 7% 4. led 8% 5. led 10% 6. led 12% Er det ok afregninger? er der for mange led? eller har I forslag til en anden type? Årsagen til at de høje procenter kommer længere nede er, at jeg vil være sikker på at man som "sælger" gør et godt stykke arbejde for at lære andre op og derfor bliver honoreret i forhold til at udvide konceptet samtidig med salg af varerne. Er en fortjeneste på 6.000 til 24.000 på en produkttype per måned interessant? eller tjener MLM folk meget mere? Der kommer flere produkter med så indtjeningsmuligheden forøges derfor. Men der er ingen grund til at indikere noget som er urealistisk til at starte med. Territorie. Skal man lade det være ubegrænset i forhold til hvor man sælger, eller kunne man lave en kommunal/regionmæssig opdeling f.s.a. Danmark? Kan man i udlandet forstille sig man engagerer en handling agent der får 5% for udlevering/fremsendelse af varer til medlemmerne der? dette som alternativ til lager lokalt, som jo vil koste penge i handling og fremsendelse hver gang. Og i de store landet f.eks. Tyskland, kan man vel have flere agenter der håndterer dette eller? Skal der være en Sign up bonus? Nogen der har erfaring med mængden af produkter der bør tilbydes/begrænses før det bliver uoverskueligt for den enkelte sælger? er 10 mange er 20 mange? eller? Prissætning af produktet. Nogen sælger varer som kan købes billigere i butikkerne, så der er jeg ikke helt med på hvorfor folk fortsætter med at købe. Tilbydes der anden added value der gør at folk holder ved? er det konkurrencer om rejser eller ophold eller? Vil den største succes ikke være hvis man har et prodult der er bedre til lavere pris? eller skal man brande det så det kan tåle en højere pris? eller skal den mængde man leverer af produktet per enhed opjusteres så man bare får mere af det til samme pris som markedet? Det er nogen af de tanker der skal på plads, og der er muligvis ting der er udeladt, så der må I gerne komme med input. Er der nogen der har et eksempel på en kontrakt der skrives for dem der signes?
|
Hvis du kan tilbyde et produkt via MLM som er billigere end et tilsvarende i en butik, så er jeg med, men jeg tvivler kraftigt. Hvorfor overhovedet lave det som MLM og ikke bare som en webshop, hvis du har et bedre produkt til en billigere pris, så er der da ingen grund til at pakke det ind i noget MLM halløj og få de "bivirkninger" der følger med, som f.eks. dårlig omtale etc.