Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeords-kannibalisme i menuen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand bruger termen søgeordskannibalisme for den handling at lave et internt link med en  ankertekst der indeholder et hovedsøgeord for den side man linker fra. I den forbindelse tænker jeg på om dette også gælder for hovedmenuen på sin forside.

Altså, hvis man sælger kaffemaskiner og gerne vil have forsiden til at være den primære for det generiske søgeord "kaffemaskine" - bør man da i menuen ikke skrive billige kaffemaskiner - blå kaffemaskiner etc.? For mange websider kan det jo være næsten ganske umuligt at konstruere en menu uden at bruge det generiske søgeord!

DinSolbrille.dk - Din genvej til billige solbriller!

- Uden at gå på kompromis med kvaliteten...

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:40

De links som ligger fast i din menu, i din footer eller hvor du nu har valgt at ligge faste links vil ikke tælle med, det er de såkaldte boilerplate links.

Husk på, Google er jo ikke dum, så den kan godt regne ud, at noget der går igen på alle sider er en form for navigation og en navigation skla der jo være.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:14

Hej

I den henseende synes jeg du skal følge Googles guidelines og designe dit website efter hvad der er bedst for dine brugere (mennesker), Dokumentationen for eksistensen af "søgeordskannibalisme" er stadig sparsom, og jeg køber ikke helt præmissen om at søgemaskiner skulle blive "forvirrede" omkring indholdet af fx. en forside fordi man linker til andre sider med samme ord. Jeg tror på at Rosenstand har oplevet det og nærer en stor faglig respekt, men vil godt efterlyse om andre har lavet tests der underbygger at det er et problem. Er det et problem, vil det forårsage forringet usability på mange sites når webmastere går ind og optimerer siderne til Google.

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)