Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino

Vi har solgt det ene af vores 2 huse detsværre med et lille tab , dette skal vi have et banklån til at dække, men i den forbindelse kræver vores bank at vi laver et lån om som er lavet til det solgte hus men de lavede en fejl under oprettelse dengang idet de glemte at tinglyse lånet dvs de har ikke pant nogen steder og lånet er på 5procent i rente,,løbetid på 20 år , Men nu kræver banken at det nye lån og det lån med 5 procent bliver sammen lagt ,og på 10 procent og en løbetid på 8 år.

Er det lovligt

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:27

Som jeg læser det har banken givet jer et tilbud på yderligere et lån?

Det står jer frit for at tage imod tilbuddet eller afvise det, banken vil gerne tjene penge og det er ikke ulovligt.

Så hvis I er uenige i vilkårene er der to muligheder;

Forhandling med banken

Valg af alternativ finansiering andetsteds.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 18:32

Når vi har et lån i banken som vi er glade for kan de så tvinge det op i rente, for at vi kan få et lille ekstra lån?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:35

Ja, i kan jo "bare" lade være med at tage det ekstra lån, så er jeres rente vel uændret.

Jeres risikoprofil ændrer sig jo sikkert med et nyt lån uden sikkerhed, så vil banken gerne have noget mere i rente, hvilket er ganske normalt når det er et lån uden sikkerhed.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 18:40

Så vil det sige at alle låneaftaler ophører pga et mindre lån, så kan man jo ikke bruge gældsbreve til noget?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:41

preben mortenwold:

Når vi har et lån i banken som vi er glade for kan de så tvinge det op i rente, for at vi kan få et lille ekstra lån?

Det er jo det "herlige" med de frie markedskræfter! At drive bankvirksomhed er en forretning for banken. Muligheden er at sige nejtak og prøve at se om i kan få "varen" - lånet -  billigere et andet sted.

Henrik

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 18:45

Jeg troede bare en aftale gælder hele lånets løbetid, det er sgu da det vi skriver under på?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:55

preben mortenwold:

Jeg troede bare en aftale gælder hele lånets løbetid, det er sgu da det vi skriver under på?

Ja men nu sker der jo ændringer, og så sikre banken vel bare deres del ved det nye lån... De må jo mene at det ik er sikkert nok at yde et lån ellers...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:57

Preben,

Lige for at at være sikker på at vi taler samme sprog. Har du to lån nu som de vil ligge sammen? Eller har et oprindeligt lån og i forbindelse med dette vil have en forhøjelse?.

Hvis det er 2 lån som du allerede har kan de ikke kræve at dette skal lægges sammen til et nyt lån.

Hvis banken for at vil give dig et nyt lån kræver at det lægges sammen med det oprindelige - ja så er det "ny" forhandling af vilkår og fri aftaleret mellem dig og banken.

Henrik

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:57

Hej Preben,

I skriver jo også under på det beløb i skal låne.

Uanset hvor meget jeg selv hader bankverdenen, så er banker ikke en offentlig instans. De er her for at tjene penge, ikke hjælpe dig (eller mig).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)