Hej alle aminoer Jeg står med en lille udfordring, som jeg ikke rigtig kan få løst. Min søn vil gerne have en word- eller ecxelside inden i sin eksisterende hjemmesideadresse. Word/ecxelsiden er opstillet som et spørgeskema, der skal udfyldes af klassekammerater. Når dette er udfyldt, skal der være en knap nederst på siden, hvor udfylderen kan trykke "send", således at hele siden - med udfyldte svar - sendes til hans email. Håber i forstår spørgsmålet, og håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak. Bennie |
Hej,
det kan man godt og simpelt, men måske ikke helt som du forestiller dig, sådan "ud af kassen".:
1. Upload excel regnearket til webserveren
2. Link til excel regnearket på websiden.
Klassekammeraterne kan så åbne (en kopi) af regnearket og sende det til din søn via "send til" funktionen i fil-menuen.
Med en lille smule håndlag (en makro), kan man også i arket lave en knap der automatisk vedhæfter filen til postprogrammet.
Men, men, det forudsætter at klassekammeraterne har excel på deres PC og mange webmails er ikke glade for at vedhæfte filer på måde; de må så gemme lokalt og sende manuelt.
Du kan også (og den er nok mere bullet-proof) oprette html "forms" på ved siden; kræver lidt tastearbejde og måske et kig i HTML-manualen...
Der er naturligvis en række andre muligheder (for lige at tage et amino-stormløb i , ja - opløbet), men jeg skønner lige umiddelbart, at de er for tekniske; kræver specielle ting af webserveren og jeres programmeringsfærdigheder...
Sjov, kreativ ide. Bør belønnes :-)