Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det strafbart?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på i hvilken henseende du laver noget. Hvis du designer Palles Coke shop, så bør du måske tænke dig om en gang eller to.

Men fordi du laver noget arbejde for et firma, så bliver du jo ik stillet til ansvar for deres handlinger. Alle der var ansat i IT Factor var jo heller ik kriminelle tyveknægte. Det var kun en lille inderkreds i toppen, som lavede noget ulovligt, og det er alle andre jo ik blevet straffet for!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:54

Fashion-Seller:

Det kommer helt an på i hvilken henseende du laver noget. Hvis du designer Palles Coke shop, så bør du måske tænke dig om en gang eller to.

Men fordi du laver noget arbejde for et firma, så bliver du jo ik stillet til ansvar for deres handlinger. Alle der var ansat i IT Factor var jo heller ik kriminelle tyveknægte. Det var kun en lille inderkreds i toppen, som lavede noget ulovligt, og det er alle andre jo ik blevet straffet for!

Ja, med mindre at de ansatte ved at der foregår noget kriminelt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved godt, at det her er meget fisset af mig, i jeres testosteron-verden, men man kan jo også vælge at sige nej til opgaver, som man ikke føler er moralske, til trods for at man muligvis ikke ville blive straffet, for at levere noget til kunden. 

Jeg har sgu flere gange takket af på opgaver, for virksomheder og foreninger som jeg ikke gider være med til at støtte.  Min virksomhed, person og tid skal ikke bruges på at hjælpe dem med at sælge deres budskaber.   Slet ikke for penge. 

Det er jo et personligt valg - men min grænse går bare langt inden den der tilsyneladende er jeres - om det er strafbart eller ej. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:01

Nicolaj:

Fashion-Seller:

Ja men det er jo en hårdfin grænse, som er svær at vurdere så længe man ik får mere info end trådstarter giver...

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:04

Vi har vel alle en grænse. På Sponsorplay sorterer vi også i vores leads inden vi smider dem ud til vores brugere. F.eks. har vi valgt ikke at reklamere for det der lotto halløj der var i Kontant på et tidspunkt fordi det var umuligt at vinde. Derfor sender vi det selvfølgelig ikke ud til vores brugere Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:07

Fashion-Seller:

Nicolaj:

Fashion-Seller:

Ja men det er jo en hårdfin grænse, som er svær at vurdere så længe man ik får mere info end trådstarter giver...

Jeg har fået en PB fra trådstarter og ud fra det han har skrevet, så er det slet ikke ulovligt i Danmark. Men derfor kan vi jo stadig godt diskutere emnet Stick out tongue

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:09

Lone S. Hansen:
men min grænse går bare langt inden den der tilsyneladende er jeres

.... siger konen med banneren i slow-motion!Geeked

Bortset fra det så er jeg enig med dig i, at det er rart at have råd til at tage højde for egne etiske grænser i sit valg af jobs. Om det i det konkrete tilfælde, vil have nogen betydning afhænger formentligt af hvad der leveres og hvilken type produkter der er tale om. Umiddelbart vil jeg mene, at du med grafisk arbejde ikke løber nogen risiko juridisk - men spørgsmålet er så om din egen etik byder dig at sige nej tak.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:11

Nicolaj:

Jeg har fået en PB fra trådstarter og ud fra det han har skrevet, så er det slet ikke ulovligt i Danmark. Men derfor kan vi jo stadig godt diskutere emnet Stick out tongue

Selvfølgelig, men det løs bare som om at det var ulovligt på alle de besvarelser der kom... Og det er vel i den hensigt hans designs, banners what ever bliver brugt der er ulovlig og ik selve hans udførte arbejde.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:21

Fashion-Seller:

Nicolaj:

Selvfølgelig, men det løs bare som om at det var ulovligt på alle de besvarelser der kom... Og det er vel i den hensigt hans designs, banners what ever bliver brugt der er ulovlig og ik selve hans udførte arbejde.

Hvis han nu skulle designe et banner hvor der stod: "Tillykke du har vundet $1.000.000, du skal bare lige sende en check på $100 til Nigeria først.", så vil jeg mene at han er medskyldig Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:29

Nicolaj:

Hvis han nu skulle designe et banner hvor der stod: "Tillykke du har vundet $1.000.000, du skal bare lige sende en check på $100 til Nigeria først.", så vil jeg mene at han er medskyldig Smile

Det var jo derfor jeg skrev det med Palles coke shop... Altså hvis noget er åbentlyst må man tænke sig om en gang eller to, og vurdere om man vil være med...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)