Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annullere en udenlandsk visakortbetaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en norsk kunde, der har betalt med norsk visakort.

Nu er situationen så sådan at hun skal have annulleret sin ordre for at kunne bestille på ny  (havde valgt DK som leveringsland i stedet for Norge og betalte derfor dansk moms, som hun ikke skulle).

Jeg har annulleret ordren i shoppen og betalingen i min gateway (PBS/Wannafind).

Det sjove er så at kunderne i Norge faktisk får trukket pengene på deres Visa, før jeg godkender betalingen. Meget mystisk, men sådan er det - har hørt det fra flere kunder.

Problemet er så at selvom jeg i morges annullerede betalingen, så er pengene stadigvæk  væk på denne kundens konto. Jeg havde forventet de i løbet af kort tid ville blive sendt retur (tror kun de står som reserveret til jeg har godkendt betalingen men ved ikke), men hun har stadig ikke modtaget de penge.

Der er tale om en gammel kunde, som jeg stoler fuldt på.

Hvad skal jeg gøre?
Vente og se, om de kommer retur i morgen eller kontakte PBS, eller skal kunden kontakte sin bank, og kan de gøre noget?

Som sagt jeg har ikke godkendt betalingen.

Håber spørgsmålet er lagt korrekt og at I kan hjælpe mig.

Mvh. Tanja

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40

Det kan desværre være noget rigtigt bøvl at få pengene hurtigt tilbage til din kunde. Læse denne artikel: www.computerworld.dk/blog/e-handel/1981?cid=2&q=E-handels-bloggen&a=cid&i=2&o=2&pos=3

Jeg har med held et par gange, bekræftet overfor kundens bank, at vi har returneret betalingen via PBS, og så har banken godt villet sætte pengene ind på kundens konto med det samme. Jeg ved ikke lige om der er andre løsninger. Desværre!! For det er et generelt problem.

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 22:27

Hvis du IKKE har bekræftet betalingen, så kan hun få sin bank til at returnere beløbet.

Da de blot står reserveret.

/Brian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)