Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ankertekst i link-kataloger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i øjeblikket igang med at tilmelde min website til diverse link-kataloger. I den forbindelse har jeg læst at man skal variere ankerteksten og beskrivelsen af sin webside. Jeg kan forstå pointen i at variere beskrivelsen for at undgå dublicate content. Men hvad skulle meningen være med at variere ankerteksten? Er det ikke mest effektivt at bruge lige præcis det keyword man gerne vil optimere HVER GANG man laver et nyt link til sin side? Er der virkelig belæg for at tro at Google regner med snyd hvis ankerteksten er den samme hver gang - er dette grunden?

1000-tak!

DinSolbrille.dk - Din genvej til billige solbriller!

- Uden at gå på kompromis med kvaliteten...

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:35

Du behøver ikke gøre det hver gang... Men du skulle helst have nogle forskellige ankertekster målrettet efter det søgeord du optimere på.

Tilmeldt 26. Oct 09
Skrevet kl. 20:37

Tak Michael, men hvorfor og hvad er konsekvensen af IKKE at variere ankerteksten?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:43

DinSolbrille.dk:

Er det ikke mest effektivt at bruge lige præcis det keyword man gerne vil optimere HVER GANG man laver et nyt link til sin side? Er der virkelig belæg for at tro at Google regner med snyd hvis ankerteksten er den samme hver gang - er dette grunden?

Nej, det er mest effektivt med en variation over ankerteksterne, så man mindsker risikoen for at ramme ind i et filter hos Google.

Og ja, der er belæg for at tro, at det kan give knas med Google, hvis man har præcis samme ankertekst på næsten alle indgående links.

Tilmeldt 26. Oct 09
Skrevet kl. 20:58

Fint svar! Kan man nøjes med at variere sin ankertekst ved at tilføje tillægsord som flotte,billige,lækre osv. og så stadig inkludere samme keyword? Altså, kan følgende f.eks. regnes som en variation, hvis man forsøger at promovere søgetermen "billige solbriller"

flotte billige solbriller

trendy billige solbriller

køb billige solbriller

osv.. Eller er dette ikke tilstrækkelig variation?

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 26. Oct 09
Skrevet kl. 21:00

Fint svar! Kan man så nøjes med at variere sin ankertekst ved at tilføje tillægsord som flotte,billige,lækre osv. og så stadig inkludere samme keyword? Eller er dette ikke tilstrækkelig variation?

På forhånd tak :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:07

Jeg ville nok link ind til dine undersider, med pilot solbriller, retro solbriller, herre solbriller, dame solbriller o.s.v. så dine ankertekster, har relevans med landingpage.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:45

DinSolbrille.dk:

Fint svar! Kan man nøjes med at variere sin ankertekst ved at tilføje tillægsord som flotte,billige,lækre osv. og så stadig inkludere samme keyword? Altså, kan følgende f.eks. regnes som en variation, hvis man forsøger at promovere søgetermen "billige solbriller"

flotte billige solbriller

trendy billige solbriller

køb billige solbriller

osv.. Eller er dette ikke tilstrækkelig variation?

Jeg er lidt mere konservativ/forsigtig end som så.

I dit tilfælde ville jeg også smide nogle "dinsolbrille.dk" eller lignende ind. Og så variere endnu mere end du skriver med f.eks. "solbriller online" eller "webshop med solbriller" etc.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)