Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial idé - Hvordan føres den ud i livet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fået (efter min egen meningBig Smile) en genial idé! Dog er der et par problemer med denne.

Mit største problem er hvordan man tager skridtet videre fra idé til noget konkret, jeg har forsøgt at udfylde en forretnings-plan men jeg føler lidt jeg mangler noget viden for at kunne udfylde den komplet.

Mit største problem med disideret at komme igang er min viden omkring hvorledes man laver en hjemmeside. Dette er et stort problem da hele idéen er bygget op omkring en bruger hjemmeside som fx hattrick.org, netstationen osv hvor man har en bruger der udvikler sig.

Men er dette nemt at opstille? Her tænker jeg på hvad en programmør skal have for at udarbejde en sådan hjemmeside (selvfølgelig i mindre størrelse, i startenBig Smile). Idet jeg ser det som et stort arbejde frygter jeg at dette vil koste 20k eller der omkring...

Desuden vil vedligeholdelsen af hjemmesiden jo kræve en vis kendskab så derfor vil jeg være tvunget til at have faste omkostninger til en programmør som opdatere, eller findes der koncepter der er "idiot sikret" så jeg selv kan gøre dette?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette, da jeg føler jeg har noget som ikke er set før og rammer en kolossalt marked.

På forhån tak for hjælpenGeeked

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 19:12

Du må tage den fra bunden.

1) Udarbejd en fuld forretningsplan (hvad du ikke ved må du tjekke)

2) Find investor (fremlæg forretningsplan)

3) knokle

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 19:14

1. Du finder en samarbejdspartner, som er ferm til programmering, som du så kan lave projektet sammen med. 

2. Du betaler dig fra det hele og det firma som så skal udvikle konceptet for dig underskriver en non-disclosure aftale, som betyder at de er forpligtiget til ikke at fortælle om konceptet til andre (det mener jeg i hvert fald det hedder - her er sikkert en advokat herinde fra, som kan give dig et mere præcist svar ang. patentbeskyttelse osv.). Dele af denne betaling kunne evt. finansieres gennem investorer.

Det er vigtigt, at du tager et sådant webprojekt meget seriøst - især nu når hele projektet står og falder med hjemmesiden. Slutteligt tror jeg ikke du skal regne med at kunne holde budgettet på omkring de 20kilo, medmindre det er nogle meget meget simple funktioner du skal have lavet på din hjemmeside!

Under alle omstændigheder tror jeg det er vigtigt, at du får skrevet så meget som muligt ned på papir, så du har noget at vide til en potentiel samarbejdspartner eller det firma, der skal udvikle det for dig. Jo mere du kan forklare, jo nemmere bliver det for dem at hjælpe dig.

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 19:17

Uanset hvad du vælger at gøre, så skal du have en fuld forretningsplan... Det er de færreste der vil indgå i dit projekt uden en klar plan. Søger du blot en programmør, jamen så skal du nok nærmere benytte (ved godt jeg ikke må skrive det) eksperten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Tak for besvarelserne.. :)

Jeg kan godt se at jeg skal lægge nogle flere overvejelser og timer i dette for at få beskrevet 100 % hvad det er jeg vil, samt hvilke visioner og forventninger jeg har til projektet. Jeg har dog lige 2 spørgsmål til partner og investor..

1) I forbindelse med en partner, hvordan fungere dette oftest? Hvis jeg til knytter en  programmør skal han så indgå i virksomheden i form af en andel af virksomhedden/overskuddet eller timelønnes?

2) Hvor finder man en investor som er rede til at spytte eventuelt 40-50k ind i et projekt (eller hvad man eventuelt budgettere med), men selvfølgelig, hvis han kan se idéen er dette vel muligt. Men er der direkte hjemmesider/forumer hvor man henvender sig for at tage kontakt?

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:38

Hej,

Jeg kunne muligvis være interesseret i at hjælpe dig som investor/partner.

Send mig en mail på anders.kristensen@live.dk 

Hilsen Anders 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)