Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål om flash

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg arbejder ikke normalt med flash, men har et par bannere på det site jeg er ved at lave lige nu, så har lige et par spørgsmål.

1. Det er som om man skal klikke 2 gange på at banner for man kommer til sider, altså en gang for at aktivere filen og en gang for at klikke på det. Mener jeg har hørt noget om det er til at gøre så dette ikke er nødvendigt - ved I hvordan?

2. Findes der ikke en stump kode der kan gøre en flashfil klik bar. Altså noget ala <a href=""><flash objekt></a>

Tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 19:46
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:35
Jeg er simpelthen vild med Microsofts "sikkerhedsopdatering" som nu forvansker en frygtelig masse hjemmesider. Stor irritation for mig både som udvikler og bruger...
Tak for tippet til at fjerne rammen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:54
Tak for svaret. Det er sgu godt nok noget mere omstændigt end jeg lige kan fatte, men må jeg jo lige prøve at sætte mig ind i. Møg IE.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 21:13
Så vidt jeg husker er problemet opstået fordi MS har tabt en patent-sag der gør, at de ikke må implementere teknologier som Flash direkte på en side uden at brugeren aktiverer det manuelt. Something like that anyways! :)
Jeg kan på det kraftigste anbefale at bruge SWFObject til at indsætte Flash på sider, det løser problemet samt en hel del andre problemer.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:05
Hehe  Det er lidt komisk at når MS gennemtrumfer en sag og vinder, måske retfærdigt, måske ikke - så råber folket op om monopol og skod MS og hva der ellers bliver sagt af sjove ting.

Når den lille virksomhed vinder en patentsag over MS, og det så bliver til ulempe for brugerne, ja så bliver der igen råbt om skod MS etc.

Gad vide hvad de skal gøre for at blive rost

Og nej, jeg arbejder ik for MS, jeg forguder ikke MS, jeg synes egentlig bare de laver nogle ok produkter, som jeg bruger mange gange dagligt.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:10
Dato: 02-10-2006 19:25:28 Forfatter:cygnet

Jeg arbejder ikke normalt med flash, men har et par bannere på det site jeg er ved at lave lige nu, så har lige et par spørgsmål.

1. Det er som om man skal klikke 2 gange på at banner for man kommer til sider, altså en gang for at aktivere filen og en gang for at klikke på det. Mener jeg har hørt noget om det er til at gøre så dette ikke er nødvendigt - ved I hvordan?

2. Findes der ikke en stump kode der kan gøre en flashfil klik bar. Altså noget ala &lt;a href='&gt;&lt;flash objekt&gt;&lt;/a&gt;

Tak.

Nu arbejder jeg en del med flash så vil da lige hjælpe dig lidt

som svar til spørgsmål 1

Det har du vist fået svar på

som svar til spørgsmål 2

JO det gør der også.. du får lige koden her, det kræver dog at du laver hele dit banner til en knap. det vil sige at du skal op i Modify --> convert to symbol (bare tryk F8) og vælg knap. denne knap giver du så et navn nede properties.. dernæst tildeler du flash filen koden

knapnavn.onRelease = function () {
 getURL("dinside.html");
};

nu må du ikke hænge mig op det at det præcis sådan koden er. sidder ved en computer uden flash så kan ikke lige tjekke det. men så vidt jeg lige husker skulle det kunne virke. hvis ikke så post det lige, og så finder jeg 100% det rigtige script

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 23:10

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:31
Hej

Fra et andet forum har jeg fundet dette svar på samme spørgsmål:

Simply add <script type="text/javascript" src="http://yourdomain.com/ieupdate.js"></script> after each </object> tag on each instance on your HTML page/pages.

And upload a ieupdate.js file.

(Make you own with this code)

objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++)
{
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}

Simply copy and paste the "blue" code above and paste it on a blank Note pad file then save as ieupdate.js be sure to change Save as type = All Files otherwise you will end up with ieupdate.js.txt if this happens just remove the .txt from the end of the file.

Upload the ieupdate.js file and make sure the path after the </object> code points to the ieupdate.js I.E: http://yourdomain.com/ieupdate.js

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)