Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lej et juletræ

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Har set en ide i USA, som jeg godt kunne tænke mig at hører jeres mening om.. Jeg ved at det findes i Danmark, men det kan absolut gøres bedre og mere "klima venligt"

Konceptet er at man lejer sit juletræ som er i en potte, med jord og rod.. Juletræet bliver leveret til ens hoveddør og når julen så er omme, så bliver træet hentet igen, for så at blive plantet igen og derved skal der ikke fældes juletræer hvert eneste år..

Hvad synes i om konceptet?

Altid en ny ide!

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:32

Jeg synes umiddelbart at det lyder som en rigtig god ide. Det lyder dog som en lidt dyr løsning med hensyn til at bringe og hente juletræet før og efter jul, men det ville være en rigtig god ide hvis det kan laves til en fornuftig pris - Specielt i disse miljø tider

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 10:34

Det vil selvfølgelig være dyrer end at købe et "normalt" træ, da man får det leveret og hentet, samt bidrager til miljøet.. Desuden skal det være muligt at købe indpakningspapir som er fra genbrug og miljøvenlige julepynt..

Altid en ny ide!

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:37

Ja klart nok det er det. Forbrugeren slipper også for at skulle af med træet igen.

Har du regnet lidt på hvad sådan et låne træ vil koste ?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:39

Genial idé. Men det ville virkelig kræve, at der blev skabt noget opmærksomhed omkring det, så folk får øjnene op for dét koncept. En god pressemeddelelse.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 10:39

Det kommer an på str af træet samt hvor i landet man bor, men det ligger omkring 600-700 kr. for det.. Lyder det helt ude i hampen?

Altid en ny ide!

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror godt at ideen kan holde.. Specielt i disse tider hvor folk går så meget op i miljøet.

Ville personligt godt give en del mere for at få det leveret hjemme, det eneste problem er at man ikke selv kan få lov at vælge præcist hvilket træSmile

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Miloz:

Det kommer an på str af træet samt hvor i landet man bor, men det ligger omkring 600-700 kr. for det.. Lyder det helt ude i hampen?

500 - 600 -700 kr. tror jeg sagtens man kunne få folk til at give, ikke alle, men nok til at have et kundegrundlag.

Som jeg ser det, er det største problem at  man ikke selv kan vælge træ.

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 10:42

Man vil kunne på en måde, for man kan vælge type og højde af træet..

Nogen er dyrer end andre! Det kræver bare at få en god aftale med en plantage..

Altid en ny ide!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:43

Det ser dyrt ud på tryk. Julen anses i forvejen for at være en pengesluger. 500 kr ser lidt mere overkommeligt ud.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)