Hej alle. Jeg er klar over at der allerede er et utal af tråde vedrørende regnskabsprogrammer her på Amino og jeg har læst dem alle, samt søgt yderligere info på nettet, men kunne desværre stadig godt bruge hjælp til at blive klogere. Jeg er spejlblank på regnskabs og bogføringsområdet og har derfor (ganske fornuftigt synes jeg selv) besluttet mig for at tage et kursus i ovennævnte inden jeg starter min virksomhed op. Jeg begav mig derfor ud i Googles store univers for at finde sådan et kursus og dem er der jo masser af. Mit første problem opstod da jeg fandt ud af, at mange af disse kurser underviser i et specifikt regnskabsprogram. Derfor virkede det ganske logisk at jeg selvfølgelig skulle have undervisning i netop det regnskabsprogram jeg gerne vil bruge og det førte mig videre til mit næste problem: Jeg aner ikke hvilket program (hvilke funktioner) jeg egentlig har brug for. Jeg har læst en masse om alle de forskellige regnskabsprogrammer, men netop fordi jeg ikke aner hvad jeg faktisk skal bruge til noget, så det gør mig ikke rigtig klogere. Dette er hvad jeg ved pt.: 1: Det skal være noget der kan ordnes på nettet, da jeg gerne vil have adgang til det fra forskellige steder. Ligeledes må revisor meget gerne kunne få adgang til det over nettet også. 2: Min webshop bliver lavet i Magento, hvorfor det skal være kompatibelt med dette. Aner ikke om der er nogen begrænsninger i forhold til dette. 3: Min webshop kommer til at handle med bøger og der vil derfor blive tale om 1-2 millioner forskellige varenumre. Aner ligeledes ikke om dette har nogen betydning for valg af program. 4: Jeg vil gerne have et program der også kan fungere for større virksomheder, så der er mulighed for at virksomheden kan vokse, uden at jeg af den grund skal hen og skifte regnskabsprogram midt i det hele. 5: Der vil på sigt blive tale om afdelinger i flere lande end Danmark. Igen aner jeg ikke om dette har nogen betydning. 6: Det behøver absolut ikke at være gratis eller det billigste, men jeg har heller ikke uanede midler at smide efter det. Er der nogen der ud fra ovenstående kan sige hvilke funktioner jeg skal kigge efter og eventuelt komme med en anbefaling af et godt program? Hvis der er andre ting i har brug for at vide, så spørg endelig. På forhånd tak og hav en dejlig aften. De bedste hilsner Amaris |
Hej Amaris!
Det lyder som om det er Saldi du leder efter.
1. Saldi er netbaseret, og din revisor har fri adgang.
2. Saldi har webservices så du kan integrere med Magento
3. Der er ingen begrænsning på antal varenumre. Desuden indeholder Saldi en automatisk varebestillingsfunktion, baseret på ordrebeholdning samt mulighed varemodtagelse med stregkodescanner.
4. Saldi er et ægte flerbrugersystem, hvor du kan sætte individuelle rettigheder på de enkelte brugere. Herudover er Saldi open source, så når din virksomhed på et tidspunkt bliver så stor at I selv vil stå for driften, kan du downloade Saldi og installere det på din egen server.
5. Der er ikke noget problem. Hver bruger kan køre på det sprog de ønsker, ligesom der er valgfrit faktureringssprog.
6. Afhængigt af antal posteringer koster Saldi mellem 45,- og 270,- kr. pr. md.
Tag evt. et kig på movieget.com som kører en webshop som er fuldt integreret med Saldi.
Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere information, på telefon 4690 2208
Obs - Der er Saidi aftenkursus hos regnskabsskolen på Frederiksberg allerede den 16. november