Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det her for en mail?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg beklager, hvis jeg har oprettet dette indlæg det forkerte sted, men kunne
ikke lige finde et mere passende. Jeg modtog forleden en mail, som jeg undrede
mig meget over. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg
har at gøre med her:

FROM THE DESK OF MR. LEE KIM-CHUNG
EXECUTIVE DIRECTOR OF THE HANG SENG BANK LTD,
SAI WAN HO BRANCH SHAUKIWAN ROAD,
HONG KONG.

Dear Friend,

Compliment of the day to you, although you may be sceptical receiving this email as we
have not met before, I am Mr. Lee Kim-Chung I work with Hang Seng Bank Ltd. I have
a business proposition involving the sum of $24,500,000.00USD in my bank which will
be of mutual benefit to both of us. Should you be interested, please forward the
following to me:

1.Full names,
2.Occupation,
3.Private phone number,
4.Current residential address.

Via this email address:info_leekim@yahoo.com
Your earliest response to this mail will be highly appreciated.

Kind Regards

Lee Kim-Chung.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:14
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:19

Ah. Tak. Første gang jeg har modtaget et af slagsen. Så fik jeg da stillet min nysgerrighed. Godt jeg ikke er mere naiv end, at jeg altid ville tænke "Det er sgu alt for godt til at være sandt!" Smile

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:27

Ah. Tak. Første gang jeg har modtaget et af slagsen. Så fik jeg da stillet min nysgerrighed. Godt jeg ikke er mere naiv end, at jeg altid ville tænke "Det er sgu alt for godt til at være sandt!" Smile

Vær du blot glad for at det er din første Wink

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:29

Hej TT

Hej kollega, jeg har også modtaget samme, det er en phising mail, som går ud på at franare dig dine personlige oplysninger, anmeld den som phising i dit email system, så slipper du for yderligere henvendelse fra den kriminelle. Hvis du svarer, vil jeg tro hans næste ønske bliver dine bankoplysninger og måske paskopi, for dem skal han jo bruge til at overføre pengene til dig, så har han pludseligt en masse spændende oplysninger om dig, som en kreativ kriminel kan bruge til mange ting

Mit bedste råd besvar aldrig mailen med de ønskede oplysninger.

Der er mange lignende "drømme" mails i omløb, som lover store beløb kun til dig, men som altid når der er tale om foræring af større pengebeløb, så er det kun drømme og disse mails bør få os alle til at blive MEGET mistænkelige.

Der er også Afrika mail's med henvendelser fra skønne døtre af styrtede diktatorer, som lige har brug for hjælp til at få frigjort deres store pengebeløb, der er rigtig mange "sjove " løgne historier. Som alle har det samme formål.

Men jeg stopper da op hver gang og læser dem og det tænder da en lille drøm hver gang, indtil fornuften igen får overtaget.

MVH

Finn

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:47

Hej Finn,

Tak for dit uddybende svar. Ja, det må siges at være uhyggeligt så "kreative" de kriminelle kan være. Hvis man er skrupelløs nok, kan man udnytte mange godtroende sjæle. Sørgeligt, men forhåbentlig er det blevet sværere og sværere for den kriminelle i takt med, at folk er blevet mere og mere opmærksomme på de fælder, der lægges ud. Bagmændene skal jo nok finde på noget nyt, men det bliver vel også sværere og sværere, kan man da håbe på.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 20:47

Hej TT

Jeg glemte en sidste kategori inden for den type fake mail's det er email lotterierne, hvor du via din email har vundet et større antal €'er, så nu har de bare lige brug for alle dine personlige oplysninger til at overføre pengene til dig.

Er der forresten nogen, som har hørt om et ægte email lotteri ?

MVH

Finn

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:51

Ja, og den type fake mail kender jeg rent faktisk. Min kæreste modtog fornyelig en mail, hvori der stod, at hun havde vundet 12.000.000 dollars! Hvorefter hun øjeblikkeligt slettede den. Smile

Mvh

Thomas

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:49

Jeg beklager, hvis jeg har oprettet dette indlæg det forkerte sted, men kunne
ikke lige finde et mere passende.

Findes der ikke andre passende kategorier til en forespørgsel på en meget gennemsigtig, gennemskuelig klassisk Nigeria-mail...?

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 12:22

Hej Lasse

Placeringen er vel ikke den bedste.

Men det er vigtigt at der er åbenhed omkring disse kriminelle fake mails, så der ikke er nogen, som hopper i.

Lige nu er der en anden tråd med tilsvarende indhold med overskriften : vundet 2.000.000 $ i email lotteri, den er meget sjov. Mener også den ligger mere korrekt placeret.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)