Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan optimere man sin side nemmest?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har igennem nogen tid forsøgt at optimere min webshop, men det virker for mig lidt umuligt. Målet er vel at komme på side 1 på google søgning.

Nogle der har tips og tricks til at gøre dette, uden at skulle købe en dyr service hos en eller anden ekspert?

hilsen

Michael

Køb herretøj, skjorter på: http://vasketoej.dk/shop/skjorter-15c1.html 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:59

Prøv at download fx. den gratis prøve på demib´s bog om søgemaskineoptimering. Der finder du svar på en del begynder spørgsmål - Det kan dog anbefales at købe den fulde version, men prøv gratis udgaven først - Allerede det hjælper dig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:38

Hej Michael,

I første omgang vil du have brug for at sætte dig ind i de grundlæggende elementer i søgemaskineoptimering, kan jeg se.

Din side mangler f.eks. desperat links fra andre sider.

Som allerede forslået, kan du prøve at downloade nogle af de light-eksemplarer af SEO-bøger, der findes. SEO 2.0 er allerede nævnt, men jeg vil i også anbefale Thomas Rosenstands SEO-Lex til dig. Den er i høj grad begynderegnet.

Ellers kan du læse i arkiverne herinde eller på nogle af de SEO-blogs, der findes derude. (F.eks. hos Rosenstand, deMib eller Lars Bachmann). Nogle af dem har nogle forskellige opsamlingsartikler, hvor de skriver lidt om de grundlæggende principper i søgemaskineoptimering.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

På min blog finder du en bog om SEO og PPC. Den er godt nok på engelsk, men et fund til prisen... Den er gratis Smile

Ellers drejer seo jo kort fortalt om at finde søgeord der søges på, men få har i sidetitlen. Søgemaskiner indexerer først og fremmest på din sides titel. Mere om dette kan du også finde på min blog

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 13:55

Morten Fabrin:

På min blog finder du en bog om SEO og PPC. Den er godt nok på engelsk, men et fund til prisen... Den er gratis Smile

Ellers drejer seo jo kort fortalt om at finde søgeord der søges på, men få har i sidetitlen. Søgemaskiner indexerer først og fremmest på din sides titel. Mere om dette kan du også finde på min blog

Hej Morten,

Jeg ved godt, at du gerne vil tjene penge på, at folk klikker videre på linket til den bog - men derfor kan man godt forholde sig lidt kritisk til, hvad man anbefaler andre.

Den der gratis e-bog du omtaler, anbefaler f.eks. at man bruger forfatternes tjeneste til at tilmelde sin hjemmeside til de forskellige søgemaskiner. Og samme øjeblik, man ser den slags anbefalinger, så ved man, at man enten har fat i en meget gammel e-bog, eller en bog skrevet af nogle hustlere, der bare skal have penge ud af folk. Man skal ikke spilde tid på at tilmelde sin side til nogen søgemaskiner.

(Andre dele af bogen så ikke håbløse ud, men når der findes sådan nogle håbløse råd imellem, bør man bare læse noget andet til at begynde med).

Og så er der lidt flere elementer i SEO end sidetitler Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:03

Som Frank skriver har du i hvert fald behov for links til din side!

Jeg har netop skrevet et længere blogindlæg om emnet, som gerne skulle give dig lidt forudsætninger for at vurdere hvor du vil hen og hvordan.
Det er ikke en fyldestgørende guide men mere et pejlemærke.

Den kan læses her: http://www.e-entrepreneur.dk/2009/11/02/linkbuilding-hvordan-bør-jeg-bekymre-mig-om-det/

Ellers vil jeg som diverse andre henvise til de bøger der findes om emnet. Jeg har ikke læst dem alle, men jeg er sikker på at mange af dem indeholder guldkorn der relativt enkelt kan føre dig imod toppen :-)

God vind med projektet!

Mvh
Peter 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Odense
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frank,

Tak for hurtige svar. Jeg læser på fulde gardiner.

Du nævner desperat links, hvordan får man sådan noget?

Jeg har forsøgt at oprette mig på forskellige shopping portaler, men google webmaster tool finder stadig ikke nogle links til mig.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 23:53

Vask2009:

En hurtig brainstorm kort før sengetid:

Linkkataloger af forskellig slags. Tjek f.eks. listen på linkkataloger.dk. Kataloger vil ikke i sig selv bringe dig til tops, men det er links, og de tæller.

Folk med hjemmesider eller blogs: Leverandører, erhvervsklubmedlemmer, familiemedlemmer, venner, bekendte osv.

Fora: Hvis du i forvejen er aktiv på diverse fora, så smid et link til din side i footeren.

Tjek dine konkurrenters backlinks. Find ud af, hvem der linker til dem og se, om du kan blive inspireret eller direkte nasse dig ind og få et link nogle af de præcis samme steder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:59

Vask2009:

Hej Frank,

Tak for hurtige svar. Jeg læser på fulde gardiner.

Jeg har forsøgt at oprette mig på forskellige shopping portaler, men google webmaster tool finder stadig ikke nogle links til mig.

Mange shoppingportaler har redirict links og ikke direkte links til din side, så det er højst sandsynligt derfor at google ikke kan finde din side. Prøv at smid dit link i din Amino signatur med en god ankertekst, det skal nok rykke dig nogle sider frem Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)